رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری کلاهبردار حرفه ای سایت دیوار در استان خبرداد

? دستگیری کلاهبردار حرفه ای سایت دیوار در گلستان

البرز گلستان سرهنگ “ابراهیم پرسا” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی دریافت چند مرجوعه قضایی مبنی بر این که از آنها در سایت دیوار کلاهبرداری شده، مأموران پلیس بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند

وی گفت: پس از اخذ اظهارات شکات و تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با مراجعه به سایت دیوار و یافتن آگهی های فروش گوشی، و پس از توافق اقدام به خرید و سفارش کالا می کرد و پس از مراجعه حضوری و نشان دادن رسید سوری و گزارش انتقال وجه جعلی، گوشی را از فروشندگان تحویل و متواری شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: ماموران با تشکیل تیم عملیاتی و فعالیت های اطلاعاتی پس از هماهنگی با مقام قضائی متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر و به مقر پلیس انتقال دادند.

سرهنگ پرسا با بیان اینکه متهم با همین شیوه از ۱۰ نفر از شهروندان کلاهبرداری نموده بود، افزود: ارزش موبایل های سرقتی ۶۰۰ میلیون ریال، برآورد شده است.

وی گفت: شهروندان ضمن فعال نمودن سامانه پیامکی حساب بانکی خود، بهنگام فروش کالا حتما از انتقال وجه به حسابشان اطمینان حاصل نمایند و به رویت رسید چاپی اکتفا نکنند زیرا امکان طراحی و ارائه رسید جعلی توسط سوجویان وجود دارد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و یا نیاز به مشاوره از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir موارد را گزارش دهند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۶ ق.ظ

دیدگاه