مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ازضدعفونی روزانه ناوگان حمل و نقل عمومی در استان خبر داد

البرز گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: به منظور حفظ و تامین سلامت شهروندان، ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای این استان به شکل روزانه و در هر نوبت سفر به دقت ضدعفونی می‌شود.
“مهدی میقانی” روز یکشنبه در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل متبوع افزود: این اقدام با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و با ضدعفونی سطوح قابل دسترس تمام وسایل حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای استان انجام می‌شود.
او اظهار داشت: همچنین تمام مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی نیز با جدیت ضدعفونی شده و پرسنل آنها آموزش‌های لازم را برای مقابله با ویروس فراگرفته اند.
میقانی افزود: در حال حاضر محدودیت تردد برای برخی از مسیرها همچون زاهدان، اهواز و فارس مطرح شده اما تقاضای ما از هموطنان این است که فقط در مواقع ضروری اقدام به مسافرت کنند تا ریسک ابتلا به بیماری کرونا و انتشار آن به حداقل برسد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از تمام مسافران، رانندگان حرفه‌ای، مدیران و متصدیان شاغل در پایانه‌های فعال استان تقاضا کرد که ضمن رعایت اصول بهداشتی به ویژه دستورالعمل‌های صادره در این زمینه، با کارکنان مستقر در پایانه‌های مسافربری و مراقبان بهداشتی به خصوص در زمینه رعایت مسایل آموزشی ارایه شده و بهداشت فردی، همکاری لازم را داشته باشند.
وی گفت: توصیه‌های بهداشتی و تاکید بر پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری موجب کاهش چشمگیر سفرهای درون و برون استانی طی این مدت شده است.
در استان گلستان ۱۱ هزار و ۹۴۷ راننده با ۹ هزار و ۲۴۲ ناوگان و تحت پوشش ۷۹ شرکت و ۳ انجمن صنفی کارفرمایی کار جابه جایی کالاها را انجام می دهند.
۳۹ شرکت و شعبه اتوبوسرانی با۲۱۹ دستگاه اتوبوس و ۷۰۰ راننده هم در گلستان فعال است که به طور میانگین روزانه ۵۰ مسیر را سرویس دهی می کنند.
۱۳ شرکت و شعبه سواری رانی و ۲۴ شرکت و شعبه مینی بوسرانی با ۲ هزار و ۵۴۳ راننده هم در استان گلستان فعالیت دارند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

دیدگاه