معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان:بزرگترین مشکل امروز کرونا استرس و اضطراب است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: رعایت بهداشت فردی و کمپین در خانه بمانیم از مدت ها قبل در استان گلستان مورد تأکید قرار گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به افزایش بار بستری بیماران حاد تنفسی در استان اشاره کرد و ادامه داد: اگر همه مردم به توصیه های بهداشتی عمل نمی کردند وجود هزاران بیمارستان و پرسنل درمانی نیز پاسخگوی نیاز بیماران گلستان نبود، در واقع جدی گرفتن کرونا توسط ۸۰ درصد مردم گلستان موجب شد تا حدی بتوانیم پاسخگوی نیاز بیماران باشیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم پیک مراجعه به بیمارستان های گلستان کمتر شود، بیان کرد: دیگر وقت آن فرا رسیده تا کسانی که کرونا را جدی نگرفتند، به این باور برسند که خطر ابتلا به کرونا جدی است و این بیماری به راحتی به دیگری سرایت می کند و درصدی نیز موجب مرگ و میر می شود.

عارف نیا افزود: بیماری کووید-۱۹ مهم است چراکه مرگ و میر و عوارض جدی برای فرد مبتلا به دنبال دارد، از طرفی آمار بالای بیماران بستری موجب کاهش کیفیت خدمات درمانی به تمامی بیماران می شود لذا همکاری بیماران با کادر درمانی باید بیشتر شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، بیمارستان را منشأ شدید آلودگی دانست و تأکید کرد: مردم جز مواقع ضروری از حضور در محیط بیمارستان ها اکیداً خودداری کنند، حتی بیمارانی که به تنهایی امکان و توان مراجعه به بیمارستان ها را دارند به تنهایی و بدون همراه به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مردم در کنار کمپین «در خانه بمانیم» به اصول مراجعه به بیمارستان و رعایت فاصله یک متری جامه عمل بپوشانند، ابراز داشت: با وجود همه تذکرات و توصیه های ما هنوز هم فاصله یک متری در نانوایی ها رعایت نمی شود و مردم برای خرید نان صف های فشرده تشکیل می دهند.

عارف نیا با بیان اینکه برخی نباید به بهای ضربه زدن به مردم برای اقتصاد خود برنامه ریزی کنند، تصریح کرد: متأسفانه با وجود شیوع کرونا برخی فروشگاه ها برخلاف بهداشت فردی عمل می کنند و با برگزاری مسابقات قرعه کشی مردم را برای خرید ترغیب می کنند این در حالی است که اکنون زمان اقتصاد و درآمد نیست بلکه زمان خدمت، پیشگیری و صرفه جویی در هزینه ها است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ابراز داشت: مردم با کوچک ترین علائم تصور نکنند که به انتهای راه رسیدند، بزرگترین مشکل امروز کرونا استرس و اضطراب است که همین مسئله سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند.

وی با بیان اینکه افراد با مشاهده علائم تنگی نفس باید به بیمارستان مراجعه کنند، بیان کرد: هر فردی که تصور می کند به کرونا مبتلا شده است ۱۰ ثانیه نفس عمیق بکشد و اگر در این مدت دچار سرفه و مشکل شد باید به پزشک مراجعه کند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۴:۳۵ ب.ظ

دیدگاه