قابل توجه مسئولین استان گلستان / با تعطیلی مراکز خرید زباله و ضایعات و مقابله با زباله گردها به جنگ جدی با ویروس کرونا بروید

به گزارش البرز گلستان امروزه زباله به عنوان طلای کثیف در شهرها به وفور یافت می‌شود و متاسفانه به دلیل نبود مدیریت مناسب پسماند در گذشته مافیاها و سودجویان بسیاری را شکل داده که مشکلات عدیده ای را برای شهرها ایجاد کرده‌‌اند.

یکی از این مشکلات و معضلات در مدیریت شهری وجود افراد کتفی کولی‌ها و زباله‌گردها بوده که در طی شب و گاهی حتی در طول روز مشغول جمع‌آوری و پاره کردن کیسه‌های زباله و جمع‌آوری آنها هستند؛ این افراد گاهی به صورت گونی بر دوش و گاهی به همراه چرخ دستی‌ها در جستجوی زباله هستند.

این افراد با جست و جو در زباله‌ها، اقلام مورد نیاز خود را از مخازن جدا کرده و پس از پر شدن کیسه‌هایی که بر روی کتف یا چرخ دستی های آنها قرار دارد، با مراجعه به مراکز غیرمجاز جمع آوری ضایعات آنها را به فروش رسانده تا هزینه زندگی خود و خانواده شان را تأمین کنند.

در چند وقت اخیر با و جود سرایت ویروس کرونا در سطح جهانی که کشور و استان ما از این بلا بی نصیب نماند یکی راههای مقابله با کرونا رعایت بهداشت اعلام شده است عملکرد زباله گردها می تواند در تشدید این ویروس اثر گذار باشذ پس مسئولین استان گلستان و شهرهای تابعه باید مراقب باشند تا این عمل عده ای از سودجویان عملکرد مبارزه با این ویروس توسط عده ای از سودجویان خنثی نکند و با تعطیلی مراکز خرید زباله در شهرستانها و مراکز بیرون از شهر با شدت بیشتری نسبت به این امر اقدام گردد.

جا دارد صداو سیما و رسانه ها در جهت تقبیح این کار و کمک به جامعه خود  در این عرصه جهت مقابله با ویروس کرونا و انتشار آن ورود پیدا کنند

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲:۰۷ ب.ظ

دیدگاه