مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان:با توجه شیوع کرونا توزیع غذای نذری تا اطلاع ثانونی در استان ممنوع می باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان:با توجه شیوع کرونا توزیع غذای نذری تا اطلاع ثانونی در استان ممنوع می باشد

البرز گلستان حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرداظهارکرد: نظافت بقاع متبرکه روزانه انجام می شود و با توجه شیوع کرونا ضدعفونی و پاکیزی بقاع اهمیت ویژه ای یافته است.

وی افزود: روزانه نوبت های مختلف، سطوحی که زائران با آن در تماس هستند، درهای ورودی و خروجی، دستگیره ها، قفسه ها، قرآن و ادعیه، جامهری، کفش داری ها، سرویس بهداشتی و زائرسراها تمیز و ضد عفونی می شود.

سلیمانی فرد گفت: حتی در برخی از بقاع مانند امامزاده عبدالله (ع) گرگان و امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس از فاصله دو متری دور ضریح نرده ای کشیده شده تا زائر هنگام تشرف با ضریح در تماس نباشد.

وی بیان کرد که خدام در گنبدکاووس حتی فرش های شبستان ها را جمع آوری کرده و سطوح را شستشو داده اند.

سلیمانی فرد توضیح داد که همچنین تمهیداتی اندیشیده شده تا ماسک هایی را بین زائران توزیع کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اظهارکرد: با توجه به سیاست های سازمان و استان توزیع غذای نذری در بقاع متبرکه تا اطلاع ثانونی ممنوع شده است.

وی همچنین گفت که اطلاع رسانی در رابطه با عدم تماس با ضریح و بوسیدن را آن از جمله مواردی دانست که علاوه بر ضد عفونی در این اماکن توسط مسئولان و خادمان یا از طریق اطلاعیه و کاغذنوشته تاکید و اطلاع رسانی می شود.

سلیمانی فرد اضافه کرد: مراسم متمرکز مانند دعا، همایش ها و هرگونه تجمع در بقاع ممنوع شده و نماز جماعت هم با رعایت مسائل بهداشتی اقامه می شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۴:۰۷ ب.ظ

دیدگاه