عارف‌نیا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان: ۸۰ درصد مردم کمپین در خانه بمانیم را رعایت می‌کنند/نیازماهانه به حدود ۶۰۰ کیت تشخیص کرونا در استان

البرز گلستان دکتر سراج‌الدین عارف‌نیا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: تا کنون نمونه‌برداری‌هایی که از بیماران مشکوک به کرونا انجام می‌شد را باید به تهران ارسال می‌کردیم اما با راه‌اندازی این آزمایشگاه در گلستان، نمونه‌‌ها در داخل استان آزمایش شده و نتیجه بررسی‌ها نیز با سرعت بیشتری در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد.

وی گفت: یکی از نیازهای ما کیت‌های تشخیص این بیماری است که روزانه تقریبا بین ۱۵ تا ۲۰ مورد نمونه‌برداری می‌کنیم که در ماه حدود ۶۰۰ کیت تشخیص نیاز داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با تأکید بر رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم برای قطع زنجیره شیوع این بیماری خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند مرگ فقط برای همسایه نیست؛ در بین فوتی‌ها در استان پزشک، استاد دانشگاه و رئیس اداره هم داشتیم بنابراین مردم باید بدانند تنها راه برای مقابله با این بیماری، رعایت نکات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه است.

وی گفت: خوشبختانه شواهد نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد مردم کمپین در خانه بمانیم را رعایت می‌کنند. بار مراجعات به متخصصان و فوق تخصص‌ها و حتی درمانگاه‌ها نیز به شدت کاهش یافته است. اطلاعات آب و فاضلاب مبنی بر مصرف بالای آب در روزهای اخیر نیز گویای رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم است.

عارف‌نیا بیان داشت: با این حال هنوز عده‌ای از مردم قواعد را رعایت نمی‌کنند. مهم‌ترین توصیه و تأکید ما این است که مردم در خانه بمانند. عدم حضور در اجتماعات مختلف مانند عزاداری‌ها و عروسی‌ها هم از سوی مردم مورد توجه قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز در برخی مطب‌ها با ازدحام افراد مواجه هستیم، گفت: به رغم اینکه دستورالعمل‌های مربوط به مطب‌ها را تهیه و ابلاغ کردیم و گفتیم بار مراجعات در مطب نباید بیش از ۴ تا ۵ نفر باشد اما هنوز برخی از مطب‌ها شلوغ است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۵:۰۴ ب.ظ

دیدگاه