- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر عارف نیامعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان:مردم به کمپین دو هفته در خانه بمانیم بپیوندند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: مواد مصرفی برای راه انجام آزمایشات تشخیص کرونا ویروس به استان تحویل داده شده و نیروی استان نیز از طرف وزارت بهداشت تائید شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: تمامی تجهیزات و مواد مصرفی برای تشخیص کرونا ویروس در گلستان آماده است تا در سریعترین زمان نتایج نمونه های بیماران مشخص شود و برای درمان آن اقدامات لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت این آزمایشگاه بر عهده گروه ویروس شناسی علوم پزشکی تهران است و ۵ تا ۶ نفر در این زمینه درگیر هستند.

عارف نیا اظهارداشت: کیت های تشخیص ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت به استان تحویل داده شده است و بخشی از کار تشخیص در بخش حوزه بهداشت و بخشی در دانشکده پزشکی انجام می شود.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه کار خود را تاچهارشنبه ۱۴ اسفند) آغاز می کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص وضعیت استان در کرونا ویروس، گفت: تخت های بیمارستان های استان در حال پر شدن است و در صورت جوابگو نبودن بخش های دیگر از بیمارستان ۵ آذر اضافه می شود.

وی افزود: فضایی در بیمارستان ۵ آذر با ظرفیت ۸۰ تخت اختصاص یافته است تا در صورت پر شدن بیمارستان صیاد، بیماران حاد تنفسی و مشکوک به کرونا به این بیمارستان منتقل شوند.

عارف نیا اظهارداشت: به غیر از این ۲۴۰ تخت دیگر در حال اضافه شدن است تا برای پذیرش بیماران مشکلی نداشته باشیم.

وی در خصوص ایجاد بیمارستان صحرایی نیز گفت: با ایجاد بیمارستان صحرایی مشکل پذیرش حل خواهد شد و مردم عادی نیز پذیرش خواهند شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: با ایجاد بیمارستان صحرایی ۲۰۰ تخت از سوی ارتش و ۵۰۰ تخت از سوی سپاه با تجهیزات کامل اختصاص می یابد.

وی با اشاره به نقش سپاه در مقابله با پیشگیری از ویروس کرونا، گفت: مهمترین کار سپاه بحث سمپاشی سطوح تجمعی همچون بازارهاست که در حال انجام است.

عارف نیا در خصوص آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا ویروس، افزود: از ۲۳ نمونه مثبت کرونا در استان، ۱۰ نمونه آن مربوط به اعلام امروز وزارت بهداشت بوده است.

وی بار دیگر تاکید کرد: مردم به کمپین دو هفته در خانه بمانیم بپیوندند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

عارف نیا افزود: این نوع ویروس در حدی خطرناک است که در صورت عدم رعایت بهداشت فردی مرگ را برای افراد رقم خواهد زد.

0 [1]
0 [1]