- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

لذت خدمت در سنگر دفاع از سلامت و امنیت /نویسنده: سردار “روح الامین قاسمی”؛ فرمانده انتظامی گلستان

لذت خدمت در سنگر دفاع از سلامت و امنیت

با گسترش ویروس کرونا در جهان و کشور عزیزمان، خبر اول و آخر بسیاری از محافل رسمی و غیر رسمی سخن گفتن از این ویروس است. هر کس بدنبال یافتن راهی برای خلاصی از این شرایط بوده و بسیاری نیز ترجیح می دهند در منازل بمانند تا مبادا به کرونا گرفتار شوند.
اما در میان این هیاهو، عده ای ایثارگر با شجاعتی از جنس رزمندگان دفاع مقدس در سنگر دفاع از سلامت مردم دل به خطر زده و با اشتیاق فراوان مشغول خدمت رسانی به بیمارانی هستند که بدلیل ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه به سر می برند.
رزمندگانی که روزگاری در همین مرز و بوم برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی در لباس مقدس سربازی، با ماسک هایی برای مقابله با حملات شیمیایی دشمن، دل به دریا زدند و برای حفظ این آب و خاک از خود گذشتند؛ امروز نیز عده ای با همان ماسک و با همان روحیه، پای در میدانی دیگر گذاشته اند، میدان دفاع از سلامتی مردم.
در این مدت که از ورود این ویروس به کشورمان می گذرد، نیروهای درمانی و مدافعان حریم سلامت ایران اسلامی در بیمارستان ها خطر ابتلاء به ویروس کرونا را نادیده گرفته و در خط مقدم جبهه سلامتی، مشغول مبارزه با این پدیده نا میمون هستند.
سربازان حوزه سلامت همان ها هستند که نشان داده اند در صحنه های مختلف با تمام وجود در کنار مردم بوده و برای سلامتی شهروندان، سلامتی خود را به خطر می اندازند تا مبادا رنجی بر مردم وارد آید.
در واقع این روزها نعمت سلامت و امنیتی که پیامبر اکرم (ص) از آن بعنوان ۲ نعمت مجهول یاد کرده اند، بیش از پیش نمایان شده است. به راستی آیا بدون این دو نعمت بزرگ می توان در این کره خاکی زندگی کرد؛ ایثارگران گمنامی که در این ۲ جبهه شبانه روز مشغول فداکاری و خدمت رسانی هستند، پاداش خود را در جایی دیگر خواهانند. همانگونه که مقام معظم رهبری در پیام خود خطاب به پزشکان و پرستان فرمودند “اجرتان با خدا”، آنان برای رضای معبود تلاش می کنند و به پاداش الهی امید دارند.
پیام محبت آمیز رهبر فرزانه انقلاب خطاب به کادرهای درمانی از سویی نشانگر اهمیت بالای تلاش در این حوزه بوده و از طرفی خستگی کار شبانه روزی در شرایط سخت را از جسم و روح فعالان حوزه سلامت بیرون راند؛ پیامی سرشار از مهر و عطوفت که به عمق جان آنان نفوذ کرد و نیرویی مضاعف به این قشر زحمت کش بخشید.
همانگونه که مدتی قبل سردار “اشتری” فرمانده نیروی انتظامی بیان کردند “مردم قدردان مدافعان امنیت هستند”، امروز مردمان عزیزمان ثابت کردند پشتیبان تمام عیاری برای زحمت کشان جامعه بوده و تلاش های جهادی خادمان خود در سنگر امنیت و سلامت را قدردانند.
اما پلیس که همواره در میدان بوده و نشان داده برای دفاع از آرامش مردم در هر شرایطی آماده خدمت است، این بار نیز با همان صلابت همیشگی وارد کارزار شده و با راه اندازی قرارگاه پدافند زیستی، رصد مداوم بازار و برخورد قاطعانه با احتکارکنندگان لوازم مورد نیاز شهروندان، استفاده از امکانات و نیروهای متخصص در حوزه سلامت برای مشاوره و درمان و دفاع از امنیت جامعه از جمله اقدامات این نیروی خدوم و ولایی است.
نیروی انتظامی بارها نشان داده ابایی از تلاش مجاهدانه و رفتن به دل خطر ندارد؛ همانگونه که روزهای زیادی از سال خبر ایثارگری و پیوستن نیرهای جان بر کفش به خیل عظیم شهداء در شهرها، جاده ها و مرزهای کشور عزیزمان شنیده می شود، این بار نیز ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات خالصانه کادرهای درمانی و خداقوت به آنان، برای مقابله همه جانبه با شیوع این ویروس ناخوانده، آماده همکاری با فعالان حوزه سلامت است.

نویسنده: سردار “روح الامین قاسمی”؛ فرمانده انتظامی گلستان

@policegolestan

0 [1]
0 [1]