دکترعارف نیامعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:رهایی از ویروس کرونا به همکاری مردم بستگی دارد/ یک آزمایشگاه برای تشخیص سریع تر ویروس کرونا طی هفته آینده در استان افتتاح می شود

دکترعارف نیامعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان  در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۵۷ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا برای انجام آزمایش ارسال شده و تا این لحظه نمونه یک گلستانی مثبت اعلام شد که وضعیت وی رو به بهبود است.

البرز گلستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه پیش بینی می شود از نمونه های ارسالی در سطح کشور ۲۰ درصد آن مثبت باشد، ادامه داد: برای ارائه خدمات درمانی به بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا بیمارستان صیاد شیرازی ویژه غرب گلستان و بیمارستان رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) برای شرق استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه روزانه ۴۰ الی ۶۰ نفر از بیماران تنفسی بستری می شوند، بیان کرد: یک آزمایشگاه برای تشخیص سریع تر ویروس کرونا طی هفته آینده در استان گلستان افتتاح می شود و امیدوارم کیت تشخیص نیز از سوی وزارتخانه در اختیار ما قرار گیرد.

عارف نیا با بیان اینکه توزیع مواد ضدعفونی کننده از روز گذشته در استان گلستان آغاز شده است، بیان کرد: مواد ضدعفونی کننده و ماسک هر روز در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد و کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده برطرف خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان به مردم توصیه کرد تنها گروه هایی که نیاز به ماسک و موادضدعفونی کننده دارند برای تهیه آن اقدام کنند، ابراز داشت: استفاده از ماسک و ژل های شستشوی دست برای مردم عادی ضرورتی ندارد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک های فیلتردار تنها مختص پرسنل درمانی است و حتی بیماران هم نباید از آن استفاده کنند، افزود: استفاده از ماسک برای همه مردم ضرورت ندارد و تنها بیماران، پرسنل درمانی و مردم هنگام ازدحام در مکان های شلوغ باید از آن استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر استفاده از ماسک خود آلوده کننده است، تأکید کرد: ممکن است دست ها آلوده باشد و دست زدن به ماسک موجب انتقال بیماری می شود.

دکترعارف نیا با بیان اینکه خوشبختانه کودک مشکوک به کرونا در استان گلستان نداشتیم، افزود: تنها یک نوجوانان ۱۴ ساله  از استان گلستان به دلیل بیماری تنفسی بستری شده است.

وی با بیان اینکه احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه های گلستان از روز شنبه تا دوشنبه وجود دارد، تأکید کرد: تداوم تعطیلی مدارس هنوز قطعی نشده و در جلسه کمیته سلامت در خصوص آن تصمیم گیری می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه هنوز برنامه ای برای تعطیلی ادارات در استان گلستان وجود ندارد، ابراز داشت: در حال حاضر در استان گلستان در مراحل اولیه قرار داریم و ممکن است تا یک ماه آینده به مرحله پیک برسیم.

عارف نیا با بیان اینکه رهایی از ویروس کرونا به همکاری مردم بستگی دارد، خاطرنشان کرد: با فرا رسیدن فصل گرم گسترش ویروس کرونا کمتر خواهد شد.

وی متذکر شد: طی مکاتبه ای از تالارهای عروسی درخواست کردیم که تا حد امکان از برگزاری مراسمات پرهیز کنند و بیشتر مردم باید این قاعده را رعایت کنند و در سه ماه اخیر اقدام به برگزاری مراسمات نکنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه منشأ ورود کرونا به استان سفر یک گلستانی به قم و یا بالعکس بوده است، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند تا مدت ها درگیر ویروس کرونا هستند لذا رعایت نکات بهداشتی و شستشوی مکرر دست ها تا ۶ ماهه باید به طور ویژه در دستور کار مردم باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۸ ب.ظ

دیدگاه