- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:گلستان برای برگزاری دادگاه های الکترونیک پیشگام می شود


گلستان در مسیر دادرسی الکترونیک

البرز گلستان با هدف کاهش رفت و آمد متهمان از زندان به دادگاه ، گلستان برای برگزاری دادگاه های الکترونیک پیشگام می شود .

این خبر را امروز رئیس کل دادگستری گلستان  در جلسه کاهش جمعیت کیفری استان در گرگان اعلام کرد و گفت:  در دادرسی الکترونیک، قاضی با استفاده از ارتباط تصویری اظهارات و دفاعیات متهم را اخذ می کند و نیاز به اعزام چندباره متهم از زندان به دادگاه نیست .

هادی هاشمیان افزود: در جلسه امروز کاهش جمعیت کیفری زندان های استان ، امکان اجرای این طرح با حضور نماینده ویژه رئیس سازمان زندان های کشور بررسی و مقرر شد  با فراهم شدن مقدمات ، به زودی این طرح در گلستان اجرایی شود .

هاشمیان از افزایش استفاده از پابندهای الکترونیک برای محکومان هم خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۲ محکوم با استفاده از این پابندها  تحت نظارت هستند و امیدواریم با کمک سازمان زندان های کشور این رقم افزایش یابد .

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه  این جلسه به تلاش های دادگستری استان برای کاهش جمعیت کیفری هم اشاره کرد و گفت: در راستای دستور العمل رئیس قوه قضاییه در کمتر از دوماه ، حدود هزار و ۳۰۰ محکوم که مشول این دستورالعمل هستند از زندان آزاد شدند.

کلاگر نمانیده ویژه رئیس سازمان زندان های کشور هم در جلسه امروز ، از اختصاص ۱۰۰ پابند الکترونیک تا پایان اسفند به گلستان خبر داد و گفت: ۷۰۰ نفر در گلستان مشمول استفاده از پابند الکترونیک هستند که تلاش می کنیم با تامین پابندهای بیشتر  این امکان را فراهم کنیم.

کلاگر افزود: هم اکنون در ۲۶ استان کشور از پابندالکترونیک برای محکومان واجد شرایط استفاده می شود.

0 [1]
0 [1]