سردار قاسمی فرمانده انتظامی گلستان:پیشگیری از سرقت، راهکاری اساسی در ارتقاء احساس امنیت/افزایش ۷۵ درصدی کشف انواع سرقت ها در گلستان

? پیشگیری از سرقت، راهکاری اساسی در ارتقاء احساس امنیت/افزایش ۷۵ درصدی کشف انواع سرقت ها در گلستان

الرز گلستان به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “روح الامین قاسمی” در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان گفت: مبارزه با سرقت یکی از خواسته‌های مهم و بحق مردم است که پلیس در راستای اجرای قانون و برقراری نظم و امنیت در جامعه در این راستا گام‌های موثری برداشته است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح عملیات‌های پلیسی یکی از موضوعات بسیار مهم در اجرای ماموریت‌های محوله بوده که تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت یکی از برنامه های هوشمندانه ای است که پلیس برای مقابله با این پدیده شوم اجرا کرده است.

سردار قاسمی با تاکید بر اینکه باید تمام توان خود را برای آرامش و امنیت مردم بکار گیریم، بیان کرد: مبارزه با سرقت و تامین امنیت جامعه، تنها وظیفه یک سازمان نیست و همه دستگاه های متولی و آحاد جامعه باید در این راه، یاریگر پلیس باشند.

عالی ترین مقام انتظامی استان گفت: بیکاری، اعتیاد، مشکلات خانوادگی و اقتصادی، از جمله عوامل موثر در وقوع سرقت ها است لذا تلاش مسئولان و دستگاه های ذیربط برای رفع اینگونه مشکلات ضروریست.

فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: بررسی آمارها و عملکرد پلیس در شهرستان‌های استان گلستان، حاکی از آن است که تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت و مدیریت این موضوع از سوی فرماندهان و مدیران انتظامی استان، تاثیر بسزایی در افزایش دستگیری سارقان و کشف سرقت‌های مختلف دارد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس گلستان با جدیت در حوزه مبارزه با سرقت تلاش می کند، افزود: اجرای گشت‌های هدفمند پلیسی و بهره‌گیری از ظرفیت تمامی نیروها و امکانات موجود، ارتقاء توان یگان امداد، اجرای طرح‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و آموزشی در راستای پیشگیری از وقوع سرقت با مشارکت شهروندان، از جمله فعالیت‌های پلیس گلستان است.

فرمانده انتظامی استان، وقوع سرقت خصوصا سرقت های مسلحانه را موجب نارضایتی مردم دانست و خاطرنشان کرد: سرقت یکى از شایع ترین رفتارهاى مجرمانه است که به احساس امنیت عمومى، آرامش ذهنى و سلامت افراد آسیب می رساند و به همین علت تاثیر زیادى بر مالباختگان می گذارد.

وی افزود: برای پیشگیری از وقوع سرقت و مقابله با سارقان باید همگام با پیشرفت و تغییر روش های ارتکاب جرم و سرقت، راهکارهای پیشگیرانه نیز به روز شده و نه تنها با پیشرفت جرایم همگام شود بلکه از آن فراتر رفته تا به راحتی بتواند بر تمامی ابعاد آن احاطه و تسلط پیدا کند.

سردار قاسمی با بیان اینکه مردم از نیروی انتظامی امنیت می خواهند و جایی که پلیس حضور داشته باشد، وقوع جرایم هیچ توجیهی ندارد، گفت: نیروی انتظامی به عنوان متولی اصلی نظم و امنیت اجتماعی و نوک پیکان مقابله و پیشگیری از جرایم، می بایست ازهمه راهکارهای پیشگیرانه بهره گیری نموده و از آنها در جهت انجام هر چه بهتر مأموریت های خود استفاده کند.

رئیس پلیس گلستان با اشاره به روزهای پایانی سال و شلوغی بازار، تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در خصوص جلوگیری از وقوع سرقت خصوصا در چنین روزهایی، همراهی مردم با پلیس و رعایت نکات پیشگیرانه است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه با رعایت ساده‌ترین نکات ایمنی، می‌توان از بروز بسیاری از سرقت ها پیشگیری کرد، گفت: پلیس گلستان نیز برنامه ریزی ها و اقدامات لازم در این خصوص را از مدت ها قبل انجام داده که طرح “استقبال از بهار” به منظور ارتقاء امنیت مردم، بازار و مراکز تجاری یکی از آنان است.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به افزایش چشمگیر کشف سرقت‌ها طی ۱۱ ماهه نخست امسال، گفت: نیروی انتظامی تنها سازمان کاشف در زمینه سرقت ها بوده لذا با تلاش مأموران انتظامی استان از ابتدای سال تاکنون شاهد افزایش۷۵ درصدی کشف انواع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی گلستان در پایان با تاکید بر کار جهادی و تلاش مضاعف پلیس برای خدمت رسانی به مردم، ابراز کرد: با ارائه توصیه های لازم و آموزش همگانی به شهروندان و اهتمام ویژه فرماندهان، مدیران و کارکنان خدوم انتظامی استان می توان وقوع جرایم خصوصا سرقت را به نحو چشمگیری کاهش داد.

@policegolestan

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱ ق.ظ

دیدگاه