دکتر عارف نیامعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبرداد:سامانه تلفنی ۳۱۵۰ به صورت شبانه روزی پاسخگوی سؤالات مردم در خصوص آگاهی در موضوع کروناویروس

در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: موارد مشکوک به کرونا در استان گلستان وجود دارد و تاکنون ۱۸ نمونه مربوط به کرونا برای آزمایش ارسال شده است.

البرز گلستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان دامه داد: هنوز پاسخ قطعی نمونه های مشکوک به کرونا ارسال نشده اما آمار بستری در گلستان تغییر کرده است و موارد نمونه های ارسالی مشکوک به کرونا رو به افزایش است لذا ما فرض می گیریم که استان گلستان به ویروس کرونا آلوده است.

وی با بیان اینکه در هر بیمارستان یک بخش ویژه بیماران تنفسی اختصاص یافته است، یادآور شد: یک بخش ۷۰ تختخوابی در بیمارستان پنج آذر گرگان و ۴۰ تختخوابی در بیمارستان خاتم الانبیاء به بیماران تنفسی اختصاص یافته است و قرار است ۱۰ درصد تخت های بیمارستان تأمین اجتماعی گرگان به کروناویروس اختصاص یابد.

عارف نیا بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی و شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون تأکید کرد و گفت: به مردم توصیه می کنم یک لیتر آب را با دو قاشق غذاخوری ماده سفیدکننده ترکیب کنند و سطوح مشکوک آلوده به کروناویروس را شستشو دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه افرادی که علائم جزئی اعم از تب و سرفه خفیف دارند نباید از منزل خارج شوند، خاطرنشان کرد: اگر کسی علائمی اعم از تب، سرفه و احساس نفس تنگی و علائم آنفولانزا و سرماخوردگی دارد باید تا یک هفته از حضور در اجتماع پرهیز کند و در منزل بماند.

وی تأکید کرد: سامانه تلفنی ۳۱۵۰ به صورت شبانه روزی پاسخگوی سؤالات مردم در خصوص آگاهی مردم از مراکز درمانی، اقدامات درمانی و … در موضوع کروناویروس است.

گفتنی است، تاکنون مورد مثبتی از کروناویروس در استان گلستان گزارش نشده است و برای پیشگیری از کرونا بازارهای هفتگی، همایش ها و سمینارها و فعالیت مکان های آموزشی آزاد، مدارس و دانشگاه ها و کنسرت ها موقتاً در استان گلستان تعطیل اعلام شده است، همچنین ملاقات عمومی با بیماران و حضور دانشجویان علوم پزشکی در بیمارستان ها تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۱ ب.ظ

دیدگاه