استاندار گلستان در دیدار با سفیر ایران در جمهوری ترکمنستان: ارتقا روابط ابتدا باید در سطح محلی و بعد ملی صورت گیرد/ آماده دیدار با استاندار بالکان هستیم

البرز گلستان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان،حق شناس  استاندار گلستان  در دیدار با غلام عباس آریا خالص، سفیر ایران در جمهوری ترکمنستان با اشاره به اشتیاق دوطرف جهت ارتقا روابط تصریح کرد: آمادگی دیدار با استاندار بالکان را داریم و معتقدیم ارتقا روابط ابتدا باید در سطح محلی و بعد ملی صورت گیرد.

استاندار گلستان افزود: در دهه فجر با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان تکمیل خط عریض و نرمال راه آهن در اینچه برون انجام شد و در حال حاضر منتظر ترکمنستان برای تکمیل ۲۰۰ متر خط عریض هستیم تا راه ریلی جهت جابجایی بار مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: آمادگی داریم مراسم سالگرد مختومقلی فراغی شاعر و عارف بزرگ ترکمن را امسال با شکوه تر از گذشته برگزار کنیم و در این راستا امیدواریم شاهد همکاری جمهوری ترکمنستان نیز باشیم.

حق شناس با اشاره به مشترکات استان گلستان با جمهوری ترکمنستان، یادآور شد: آمادگی برگزاری نمایشگاه های مشترک و مسابقات ورزشی مشترک را داریم و از هر ارتباط مشترکی استقبال می کنیم.

همچنین در این دیدار دکتر آریا خالص سفیر ایران در ترکمنستان از آمادگی این کشور در مسیر گسترش روابط خبر داد و گفت: تلاش داریم با استفاده از ظرفیت های موجود در استان زمینه ارتقا روابط را فراهم آوریم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

دیدگاه