استاندار گلستان:نمایندگان خطه شمالی تاکنون نتوانسته‌اند مزیت‌های منطقه را در خدمت توسعه و اشتغال بکار گیرند

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل طبیعی و زیرساختی استان تلویحا گفت که نمایندگان این خطه شمالی تاکنون نتوانسته‌اند مزیت‌های منطقه را در خدمت توسعه و اشتغال بکار گیرند.

البرز گلستان هادی حق شناس  در جمع فعالان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استان گلستان با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخاب نمایندگان قوی و کارآمد می‌تواند منجر به استفاده بهتر از امکانات منطقه در مسیر توسعه اقتصادی پایدار گلستان شود.

وی خاطرنشان کرد: در بین استانهای کشور فقط ۴ استان همزمان از مزیت مرز ریلی، زمینی، هوایی و دریایی برخوردارند که گلستان یکی از آنهاست اما این ظرفیت بی بدیل تاکنون در مسیر توسعه پایدار استان به کار گرفته نشده است.

استاندار گلستان پیش از این هم گفته بود: استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، گیلان و گلستان چهار استانی هستند که مزیت مرز ریلی، زمینی، هوایی و دریایی را توامان دارا هستند.

حق شناس بیان کرد: قرارگرفتن در ردیف ششمین استان تولید کننده محصولات کشارورزی کشور دیگر ظرفیت گلستان است که تلاش مسوولان در کنار حمایت نمایندگان می تواند منجر به بهره وری بیشتر از این قابلیت شده و به محرومیت های استان در بخش های گوناگون خاتمه دهد.

وی ادامه داد: علیرغم حضور سه رییس جمهور ایران، ترکمنستان و قزاقستان در مراسم افتتاح راه آهن مشترک این سه کشور در سال ۹۶ هنوز مشکل ریل عریض و نرمال این خط حل نشده و علاوه بر آن روابط تجاری ایران با ترکمنستان هم قابل قبول نیست که حل این مشکلات به فرصت هایی همچون نمایندگانی قدرتمند برای چانه زنی با مقامات و کسب اعتبار نیاز دارد.

حق شناس با بیان این که توسعه به عرق ریختن، خون دل خوردن و جان دادن نیاز دارد، گفت: هرکسی که (مسوولان و نمایندگان مجلس) تاکنون از ظرفیت منطقه برای توسعه گلستان استفاده نکرده باید پاسخگو باشد.

وی همچنین بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: مشارکت پرشور و گسترده مردم در انتخابات دوم اسفندماه منجر به تشکیل مجلسی قوی و حرکت به سمت ایجاد تحولات مثبت در داخل و اثرگذاری در روابط خارجی است.

حق شناس خواستار جدی گرفتن حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق های اخذ رای از سوی افراد تاثیرگذار منجمله نخبگان و جریانات سیاسی استان گلستان شد.

استاندار گلستان افزود: فرمانداران استان مکلفند در فرصت باقی مانده تا روز برگزاری انتخابات با افراد تاثیرگذار مناطق خود ارتباط برقرار کرده و از ظرفیت آن ها برای مشارکت گسترده مردم استفاده کنند.

وی بیان کرد: گلستان برای توسعه نیاز به نمایندگان قوی در مجلس شورای اسلامی دارد تا مسیر حرکت به سمت توسعه پایدار استان شتاب بیشتر گیرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم در این جلسه با مهم خواندن انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری، گفت: رهاورد انتخاب درست نمایندگان مجلس در گلستان، برای استان تولید ثروت به همراه خواهد داشته و می تواند مسایل و مشکلات حوزه اقتصادی را حل کند.

علی محمد چوپانی با تاکید بر ساخت راه آهن اینچه برون – گنبدکاووس- آزادشهر – شاهرود – بافق – بندرعباس، افزود: اجرای این طرح در مقایسه با برقی کردن راه آهن اینچه برون – گرمسار می تواند موجب کوتاه شدن هزار و ۴۰ کیلومتری مسیر، صرفه جویی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یوریی و جابه جایی ۱۰ برابری کالا معادل ۲۰ میلیون تن در سال شود.

در این نشست شماری از اعضای جریان های سیاسی به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و ضرورت مشارکت گسترده پرداختند.

طبق آمار های اعلامی از سوی مسوولان مرتبط در گلستان در این استان ۳۲ حزب و گروه سیاسی تحت عناوین اصلاح طلب، اصولگرا و غیره مشغول فعالیت هستند.

همچنین گلستان بیش از ۸۰۰ فعال اقتصادی دارای کارت بازرگانی دارد.

استان گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت مرکب از اقوام و نژادهای مختلف اعم از ایرانی، غیر ایرانی و مذاهب غیراسلامی دارد و از این حیث میزبان متنوع ترین ترکیب جمعیتی ایران است.

مطابق برخی داده‌های آماری از ۲۶ قوم ساکن در ایران دست کم ۱۶ قوم در گلستان زندگی می‌کنند.

تبلیغات ۲۳۵ نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه استان گلستان برای کسب ۷ کرسی از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و ساعت ۸ صبح فردا پنجشنبه به پایان می رسد.

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی، ۷ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که دو نفر از حوزه گرگان و آق قلا ، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر از علی آباد، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۸:۴۷ ب.ظ

دیدگاه