عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان :اگر دغدغه استان داریم نگاه به توسعه استان باید کلان باشد/سازمان مدیریت برنامه ریزی سربازان گمنام توسعه هستند

 به گزار ش البرز گلستان مهندس قدرت الله عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: شما اصحاب رسانه با تلاش و رسالت خود مجموعه کارکرد دستگاهها ی اجرایی به مردم عرضه می کنید.

وی تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات دوم اسفند گفت :ما باید عزیزانی در مجلس داشته باشیم که مطالبه گری برالی استان داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان ادامه داد:۶۹ مصوبه در سفر دوم دولت انجام شد که بر اساس اسناد توسعه ای بوده است.

وی افزود: برآیند سفرهایک نگاه توسعه ای بوده است که در حوزه  موضوع محوری انرژی و آب بوده است.و اگر زیر ساخت ها تامین نشود برای سرمایه گذار امکان سرمایه گذاری فراهم نمی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در باره وضعیت احداث موزه دفاع مقدس گفت : برای موزه دفاع مقدس مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در سالجاری تخصیص یافته که در هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود:در  سفر تفاهم نامه ای بین استاندار گلستان، رئیس برنامه و بودجه و رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد تا سه هزار مسکن محرومان در گلستان ساخته شود که در روستای «سقریلقی» آق قلا کلنگ آغاز این پروژه به زمین خورد.

عابدی تصریح کرد: تا ایام الله دهه فجر با تخصیص اعتبار لازم این ۳ هزار واحد مسکونی به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: در طول سفر نوبخت به گلستان برخی از پروژه ها عملیاتی شد که می توان به آغاز عملیات زهکشی بیش از ۵۰ هزار هکتار در اراضی شمالی استان با اعتبار بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان، ایجاد سالن ۶ هزار نفره گرگان با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد تومان، تخصص اعتبار برای پروژه های حوادثی با اعتبار ۳ هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان و همچنین تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای ساخت موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان سپس اظهار کرد: وی بیان کرد: عملیات اجرایی بیمارستان طالقانی هم در سال ۹۹ آغاز و دارای۲۰۰ تخت بیمارستانی  در محدوده زنگیان ساخته خواهد شد.

عابدی ضمن  بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت سه بیمارستان گمیشان و گالیکش و رامیان در سفر نوبخت به گلستان آغاز شد، گفت: به عنوان رهاورد سفر کاروان تدبیر و امید در سال ۹۷ بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به بیمارستان ۵ آذر گرگان اختصاص یافته است و امسال نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای حوزه سلامت اعتبار تخصیص دادیم.

وی بیان کرد: تخصیص اعتبار به پروژه های راه آزادشهر به شاهرود، جاده کردکوی-بندرترکمن – آق قلا، پروژه های بخش کشاورزی، بازآفرینی شهری و افزایش بهره وری نیروگاه علی آباد کتول با سیکل ترکیبی از دیگر پروژه هایی بود که در سفر  نوبخت به گلستان مطرح شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان متذکر شد: در طول سنوات گذشته رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه به استان گلستان حضور یافتند و اعتبارات خوبی در این سفرها به پروژه های مهم و محوری گلستان تخصیص داده شده است.

عابدی بیان کرد: بر اساس اسناد آمایشی و سند توسعه استان گلستان در سفرهای رئیس مدیریت برنامه ریزی پروژه هایی در استان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برآیند آن چیزی که از سفرهای رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه اتفاق افتاد نگاه توسعه ای به استان بود و در آن به مسئله آب و برق توجه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان با بیان اینکه برای توسعه استان گلستان قطعا به زیرساخت هایی مثل آب و انرژی نیاز خواهیم داشت، متذکر شد: اگر زیرساخت ها در استان فراهم نباشد سرمایه گذاران نیز در استان گلستان سرمایه گذاری نخواهند کرد.

عابدی با بیان اینکه با اجرای طرح های آبخیزداری می توانیم به توسعه استان کمک کنیم، ابراز داشت: در اردیبهشت سال ۹۵ رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان گلستان سفر کرد و بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان به استان به عنوان رهاورد سفر ابلاغ شد که بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان آن به استان تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه ۸۷ درصد از اعتبارات در حوزه زیربنایی تولیدی بود، افزود: از مجموع اعتبارات اختصاص یافته بیش از ۴۵ درصد برای حوزه زیربنایی و بیش از ۴۱ درصد در بخش تولیدی اختصاص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان گفت: در سفر نوبخت به گلستان در سال ۹۵، ۲۰ میلیارد تومان در اردیبهشت سال ۹۵ برای زیرساخت های مجتمع پرورش میگو به استان اختصاص یافت و در حوزه زهکشی اراضی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم که به جهاد کشاورزی و آب منطقه ای به این منظور اختصاص یافت.

عابدی بیان کرد: همچنین در  این سفر اعتباراتی به منظور راه اندازی بندرخشک در نظر گرفته شد که به توسعه واردات و صادرات استان این مهم اثرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستاندر کلیات سخنان خود در جمع خبرنگاران  ضمن بیان اینکه نگاه سیستمی بر سند آمایش خکمفرما بوده است اظهار کرد: در مجموع در تهیه و تنظیم اسناد توسعه ای استان از ظرفیت نخبگان و صاحبنظران و دستگاههای اجرایی کمک گرفته شده است  و این سند در شورای تخصصی آمایش کشور ارائه شد و مورد تائید قرار گرفت  و الان در مرحله شورای عالی آمایش با حضور ۱۹ وزیر و سازمان بعنوان یک منشور توسعه ارائه می شود.

وی افزود:اگر دغدغه استان داریم نگاه به توسعه استان باید کلان باشد و از کارهای روزمره فاصله بگیریم و آنچه حق استان گلستان می باشد را رقم بزنیم

عابدی افزود: سازمان مدیریت برنامه ریزی سربازان گمنام توسعه هستند

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۹:۴۸ ق.ظ

دیدگاه