- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر کمانگری مدیرکل بیمه سلامت گلستان خبر داد: انجام اسحقاق سنجی در تمامی بیمارستانهای دولتی استان ودر روستاها فقط در گلستان بصورت پایلوت کشوری انجام می شود

البرز گلستان دکتر مهرداد کمانگری  مدیرکل بیمه سلامت استان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان   اظهارداشت: ۵ گروه از بیماران خاص از جمله مبتلایان به ام اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه که حدود یکهزار و ۶۸۰ نفر می باشندتحت پوشش بیمه سلامت استان می باشند

وی افزود:دولت براساس قانون برنامه ششم توسعه مکلف شده تا افراد ساکن شهرها که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند را براساس آزمون وسع، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد.

دکتر کمانگری سپس افزود: تا کنون ۸ هزار و ۳۶۳ سرپرست خانوار در استان با افراد تحت پوشش ۱۹۲۴۱ نفر تقاضای  استفاده از خدمات بیمه سلامت را داشته اند که ۶ هزار و ۶۹۲ سرپرست خانوار با جمعیت ۱۵ هزار و ۵۰۳ نفر، دهک بندی شدند. نتیجه ارزیابی وسع نیز برای ۶ هزار و ۳۵۹ سرپرست خانوار شهری در استان از طریق پیامک ارسال شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به نتایج دهک بندی افراد متقاضی گفت: ۶۴ درصد سرپرست خانوارهایی که ثبت نام کرده‌اند جزو دهک‌های ۱ تا ۳ هستند که حق بیمه آنان رایگان خواهد بود. ۱۱ درصد این افراد نیز جزو دهک ۴ قرار گرفته‌اند که باید ۵۰ درصد حق بیمه سالانه را پرداخت کنند.

وی آمار بیمه شدگان تحت پوشش بیم۸ه سلامت را۱۱۵ هزار و ۸۶۴ نفر عضو صندوق کارکنان دولت، ۸۳۳ هزار و ۵۶۳ نفر عضو بیمه روستاییان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۵۶ هزار و ۹۰۷ نفر در سلامت همگانی، ۱۰۴ هزار و ۷۹۷ نفر نفر در  سلامت بیمه ایرانیان  ۱۳ هزار و ۱۰۵ نفر می باشند که در مجموع بیش از یک میلیون و ۱۲۴ هزار نفر در گلستان که شامل ۶۵ درصد جمعیت استان است، از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

وی اعلام کرد: تا کنون برای ۳ هزار و ۱۵۹ سرپرست خانوار که عمدتا از دهک‌های ۱ تا ۳ هستند دفترچه درمانی بیمه سلامت صادر شده است؛ هرچند هنوز برخی از افراد که مشمول بیمه رایگان هم شده‌اند برای دریافت دفترچه مراجعه نکرده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه به پرداخت مطالبات موسسات درمانی دولتی و خصوصی اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۱۷۸ میلیارد تومان به موسسات دولتی و خصوصی استان پرداخت شده که ۱۲۳ میلیارد تومان آن به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی و ۵۳ میلیارد تومان به بخش خصوصی اختصاص یافته است.

وی همچنین از پرداخت  ۵۲ میلیارد تومان برای خدمات درمانی که در سطح یک و در قالب طرح پزشک خانواده روستایی خبر داد

 و افزود: از اول سال تاکنون ۱۷۸ میلیارد تومان به موسسات دولتی و خصوصی و ۵۲ میلیارد تومان در بخش پرسنلی و غیرپرسنلی طرح تیم سلامت و پزشک خانواده در روستاها پرداخت شده است.

دکتر کمانگری سپس تصریح کرد: از نظر پرداخت در بخش خصوی از میانگین کشوری جلوتر هستیم و بدهی داروخانه ها تا آبان ۹۸، پزشکان و پاراکلینیک ها تا مهر ۹۸، بیمارستان خصوصی تا شهریور ۹۸، بیمارستان دولتی غیردانشگاهی تا مهر ۹۸ پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه طرح نظام ارجاع الکترونیک در گلستان به صورت پایلوت در حال اجراست.

وی افزود: یکی از مزایای اجرای این طرح‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زمینه رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای را هم فراهم می‌کند. از مردادماه سال گذشته تا کنون  ۱۰ هزار و ۶۴۷ مورد همپوشانی با بیمه تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته امداد را  توانستیم شناسایی و باطل کنیم.

0 [1]
0 [1]