مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان:بیش از ۶۵ درصد از پروژه های افتتاحی دهه فجر در استان گلستان در روستاها بوده است

براساس آخرین سرشماری رسمی کشور ۴۶٫۶ درصد از جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می کنند.

 صبح گلستان مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: بیش از ۶۵ درصد از پروژه های افتتاحی دهه فجر در استان گلستان در روستاها بوده است، برای نمونه آب و فاضلاب روستایی ۷۴ پروژه با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان را برای تأمین آب شرب روستائیان در روستاها اجرایی کرده است.

وی دهیاری ها را از ثمرات انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و یادآور شد: دهیاری ها ۲۰۳ پروژه با ارزش ۲۰ میلیارد تومان را در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی کردند، همچنین دهیاری ها با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پروژه های مشارکتی را اجرایی می کنند.

نصیبی گفت: ۱۹۶ پروژه با اعتبار ۱۸۸ میلیارد تومان با مشارکت دهیاری ها و بنیاد مسکن در روستاهای استان گلستان در حال اجرا است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: وقوع سیل موجب آسیب به آسفالت و بهسازی معابر و تأسیسات روستایی و … شد که در دهه فجر امسال عملیات اجرایی ۳۳۰ پروژه عمرانی از محل ماده ۱۰ حوادث با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان با مشارکت مجموعه روستایی، دهیاری و بنیاد مسکن آغاز شده و امید است مردم روستایی گلستان در چهار ماه آینده طعم این خدمات را بچشند.

وی گفت: در سال جاری در ۱۷ منطقه استان گلستان ۱۲ دوره آموزشی در حیطه وظایف دهیاری ها و کارکنان دهیاران برگزار شده است، همچنین سه دوره آموزشی برای شوراهای روستاها برگزار شد.

نصیبی متذکر شد: در بهمن ماه امسال آزمون جامع دهیاران و کارکنان دهیاری با هدف به روز بودن اطلاعات و آگاهی دهیاران در مسائل تخصصی برگزار شد تا با نوآوری و تسلط به قوانین بتوانند اعتبارات دهیاری را در روستا هزینه کنند

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۱ ب.ظ

دیدگاه