عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان:از مصوبات سفر دوم رئیس جمهور ۴۸۵ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافته است.

البرز گلستان عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: بیش از ۴۰۵ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار سفر رئیس برنامه و بودجه کشور به گلستان بود که بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان با بیان اینکه در دی ماه سال ۹۵ سند آمایش استان به تصویب رسید، گفت: سند راهبردی گلستان در چهار مرحله آماده شده و در استان و کشور مورد بررسی قرار گرفته است و کمیسیون تخصصی آن تائید شده و آماده ارسال به شورای آمایش کشور است.

عابدی با بیان اینکه در صورت تصویب این دومین سند ملی است که با نگاه توسعه به استان گلستان مصوب می شود، بیان کرد: اهداف بنیادین، نقش استان در تقسیم کار ملی، جشم انداز توسعه استان، راهبردهای پابرجا و شکل بندی کلان نظام فضایی و سیاست های سرزمینی در این سند راهبردی آمایش استان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم ارزش افزوده بخش کشاورزی در تولید ناخالص و افزایش بخش سهم صنعت و معدن در تولید ناخالص ملی را با افق ۱۴۱۴ افزایش دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان یادآور شد: استان گلستان در حوزه گردشگری ظرفیت های خوبی دارد و امیدواریم با این سند بتوانیم به این بخش ها کمک کنیم، افزایش نقش و توسعه بازرگانی و کریدورهای حمل و نقل از دیگر موضوعاتی است که در این سند دنبال می شود.

عابدی افزود: گلستان قطب امنیت غذایی کشور به شمار می رود و بیش از ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.

وی بیان کرد: جزیره آشوراده به عنوان قطب گردشگری جزو مصوبات سفر دوم رئیس جمهور بوده که برای آن ۷۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفتند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان با بیان اینکه گلستان در حوزه حمل و نقل اعم از حمل و نقل جاده ای و ریلی از ظرفیت های بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: امیدواریم منطقه آزاد نیز در گلستان نهایی شود و با ارتباط با کشورهای حوزه سی آی اس گلستان می تواند از ظرفیت های توسعه تجارت از طریق راه آهن بهره مند شود.

عابدی به جایگاه گلستان در سال ۱۴۱۴ با سند آمایش استان اشاره کرد و افزود: براساس چشم اندازی که برای گلستان ترسیم شده، امیدواریم شاهد توسعه منابع آبی در گلستان باشیم، توسعه ریلی از دیگر موضوعاتی است که برای گلستان در نظر گرفته شده و امیدواریم راه آهن به شاهرود متصل شود.

وی با بیان اینکه در سفر  نخست رئیس جمهور و سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به گلستان یک هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت، افزود: یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر دوم رئیس جمهور بوده که با احتساب دیگر منابع بالغ بر ۲ هزار و ۸۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی می رسد و تا به امروز از مصوبات سفر دوم رئیس جمهور  ۴۸۵ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ میلیون تن ظرفیت تولید گندم کشور قزاقستان است که از طریق ریل می تواند وارد استان گلستان شود و آن را به آرد تبدیل کنیم و سپس صادر شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۱ ب.ظ

دیدگاه