- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

هزار جریبی مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان خبرداد: ۵۰ شغل جدید مشمول نصب و راه اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش شده اند/سامانه۱۵۲۶ آماده دریافت گزارش تخلفات دستگاههای کارت خوان می باشد

البرز گلستان علی اصغر هزار جریبی مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان،ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر از تلاش اصحاب رسانه استان در تسلیم اظهارنامه مالیاتی و تمکین مودیان به وظایف قانونی آنها تقدیر کرده است.

وی یادآور شد: در سال ۹۸، تکلیفی که از بعد درآمدهای عمومی برای استان تعیین شد ۶۷۲ میلیارد تومان است که از این میزان ۵۵۶ میلیارد تومان درآمد مالیاتی تا کنون وصول شده است و حدود ۸۳درصد از درآمدهای عمومی استان به عهده اداره کل مالیاتی می باشد.

هزارجریبی سپس افزود:  سمت و سوی بودجه به سمت درآمدهای غیر نفتی می باشد

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان در ادامه گفت : در ۱۰ ماهه نخست سال میزان درآمد مالیاتی تعیین شده در گلستان ۴۶۳ میلیارد تومان بود که با تلاش همکاران و برنامه ریزی انجام شده و همراهی مودیان مالیاتی و اطلاع رسانی رسانه ها ۴۵۸ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که به میزان  ۹۹ درصدتحقق یافته است.

وی  رشد درآمدهای مالیاتی در ۱۰ ماه سال جاری  نسبت به سال قبل ۳۹ درصد اعلام کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان بیشترین سهم مالیاتی از جمع حقوق کارکنان دولت با ۲۲ درصد و سهم درآمد از شرکتها ۱۸درصد و مشاغل ۱۴ درصد اجاره  و املاک ۳درصد و نقل و انتقال و وراثت ۱الی ۲درصد نام برد.

وی افزود:  قانون صندوق ها و پایانه های فروشگاهی در کشور عملیاتی شده و تمام دستگاه های پوز و کارتخوان ها با یک حافظه مالیاتی به سیستم های مالیاتی وصل وصل می شود.

هزارجریبی تصریح کرد: پزشکان براساس قانون بودجه مکلف شدند کارتخوان های خود را به سیستم مالیاتی متصل کنند.و برگه خروجی آنان باید دارای آرم سازمان مالیاتی باشد.

افزود: براساس تفاهم نامه سازمان امور مالیاتی و نظام پزشکی مقرر شد پزشکان تا پایان بهمن  اتصال به سیستم مالیاتی پیدا کنند تا هم مشمول جریمه و فرار مالیاتی و جرم نشوند

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان متذکر شد: با هوشمند سازی مالیاتی تمامی سیستم های بانکی وصل به سازمان مالیاتی می شوندو در قانون بودجه مشخص شد در انتقال پول باید مرجع دریافت آن مشخص شود.

وی همچنین افزود: پزشکان تا پایان بهمن ماه سال جاری موظف به نصب دستگاه کارت خوان یا صندوق فروشگاهی می باشند که بعد ازآن  در یافت هر ویزیت نقدی تخلف محسوب می شود و مردم  می توانند از طریق سامانه ۱۵۲۶ به امور مالیاتی گزارش دهند

هزارجریبی یکی از مشکلات امور مالیاتی رانداشتن اطلاعات جامع با ۳۰۰ هزار پرونده در استان نام برد.

وی در مورد درآمد ارزش افزوده گفت : مبلغ ۸۰ میلیارد تومان تاکنون به حساب شهرداریها و دهیاریها واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان همچنین اظهار کرد: ۱۵ رسته با ۵۰ شغل جدید مشمول نصب و راه اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش شده اند

0 [1]
0 [1]