- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر احمد نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان خبر داد :مدیریت درمان تامین اجتماعی گلستان ضامن سلامت نیروهای مولد و کارآفرین استان

دکتر احمد نصرتی ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر و تسلیت شهادت سردار سپهبد سلیمانی در خصوص عملکرد حوزه تحت مدیریت خودگفت : مدیریت درمان تامین اجتماعی گلستان ضامن سلامت نیروهای مولد و کارآفرین استان است و با توسعه کمی وکیفی خدمات درمانی تلاش می نماید تا عدالت را در توزیع خدمات در استان فراهم آورد و همه بیمه شدگان استان به حداقل خدمات درمانی دسترسی داشته باشند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی گلستان گفت: با توجه به جمعیت استان و تخت‌های بیمارستانی که در این استان وجود دارد، با کمبود ۲۶۰۰ تخت بیمارستانی در استان مواجه هستیم.
دکتر احمد نصرتی با اشاره به اینکه استان گلستان یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: ۷۸۳ هزار نفر از مردم گلستان معادل ۴۱ درصد جمعیت استان، تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.
وی بابیان اینکه ۲۵ بیمارستان در استان گلستان داریم، افزود: دو بیمارستان تأمین اجتماعی در سطح استان با ۲۴۵ تخت فعال داریم.
مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان خاطر نشان کرد : همچنین سازمان تامین اجتماعی ۲ بیمارستان و ۷ پلی کلینیک و کلینیک در شهرهای گرگان ، گنبد کاووس ، علی آباد کتول ، کردکوی ، بندر ترکمن ، آزادشهر و رامیان دارد.
دکتر نصرتی بیان کرد: سال گذشته در سطح استان مجموعاً بیش از ۸ میلیون نفر مراجعه‌کننده داشتیم که سه میلیون و ۴۳ هزار بیمار در بخش درمان مستقیم و بیش از ۵ میلیون بیمار نیز در بخش درمان غیرمستقیم بوده است.
وی افزود: در نه ماهه امسال بیش از دو میلیون ویزیت در درمان مستقیم و بیش از ۴ میلیون ویزیت در درمان غیرمستقیم توسط تیم پزشکی در سطح مراکز درمانی تأمین اجتماعی در استان داشتیم.
دکتر نصرتی در ادامه با اشاره به کمبود ۲۶۰۰ تخت بیمارستانی در استان و اینکه ایجاد هر تخت حدود ۳ میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: جبران کمبود تخت‌های بیمارستانی در گلستان در مجموع به ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
۲۶ پروژه تأمین اجتماعی گلستان در دست اجرا
مدیر درمان تأمین اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: ۲۶ پروژه تأمین اجتماعی استان با اعتبار ۲۷۵ میلیارد تومان در حوزه تجهیزات پزشکی، ساخت و ساز و… در حال اجرا است.
وی به برخی از پروژه‌های در دست اجرای این سازمان اشاره کرد و گفت: پروژه‌ شهرستان کلاله با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام‌ است. در شهرستان گنبدکاووس درمانگاه ایجاد خواهد شد و کارهای اولیه انجام‌شده است. در شهرستان رامیان درمانگاه داریم اما چون استیجاری است، به دنبال این هستیم که ملکی شود.
وی همچنین به پروژه های دیگری همچون پلی کلینیک امام خمینی (ره) گرگان ، زایشگاه و افزایش ۱۰۰ تخت بستری و نیز ارتقاء هتلینگ در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) گنبد کاووس ، طرح توسعه ۸ هزار متری و استانداردسازی اورژانس و نیز ارتقاء هتلینگ بیمارستان حکیم جرجانی گرگان ، پیگیری ساخت درمانگاه در شهرهای آزادشهر ، مینودشت ، بندرگز، رامیان و علی آباد کتول ، شبانه روزی کردن درمانگاه علی آباد کتول و پیشنهاد تاسیس درمانگاه در شهر آق قلا به عنوان پروژه های در حال پیگیری اشاره کرد و افزود : هدف سازمان این است که خدمات سرپایی خود را در شهرهای استان توسعه دهد تا به عدالت در توزیع خدمات بیش از گذشته دست یابیم.

سازمان تامین اجتماعی دارای سه بخش بیمه ای، درمانی وسرمایه گذاری است که این سه بخش مانند یک کشتی یکپارچه همواره با پوشش کاملی که ایجاد کرده اند توانسته اند امور، نیازها و خواسته های بیمه شدگان را به نحوی پوشش دهند که سازمان تا امروز در تحقق تعهدات خود موفق باشد.
در حال حاضر یکی از دغدغه های اصلی تیم مدیریتی سازمان تامین اجتماعی تلاش جهت کاهش هزینه ها،
ایجاد زمینه های جدید در خلق منابع و … است و درهمین راستا از سوی معاونت محترم درمان سازمان موضوع تفاهم نامه پیشنهادی برنامه و بودجه بیمارستانها مطرح شده است که با نگاه کاهش بار مالی سازمان، هدفمند کردن هزینه ها و نیز تفویض اختیار به مراکز بیمارستانی بوده است از اینرو ضمن تقدیر و تشکر از اهتمام مدیر عامل محترم و تیم مدیریتی سازمان نسبت به ارتقاء خدمات و بهبود شرایط فعلی سازمان تامین اجتماعی در تحلیل طرح تفویض اختیار به بیمارستانهای ملکی سازمان نباید فراموش کرد که با عنایت به مطالعات علمی انجام شده جهت تعیین ارزش افزوده خدمات مختلف ارائه شده در کشور و بر اساس رهیافت داده ستانده موجود در سامانه مرکز آمار ایران، ارزش افزوده خدمات پزشکی در سطح ملی (اعم از وزارت بهداشت، بخش درمان سازمان تامین اجتماعی، بخشهای خصوصی و خیریه و ارتش و …) ۱۹ برابر ارزش افزوده کل خدمات بیمه های اجتماعی در کشور می باشد و با توجه به اینکه مطابق داده های حسابهای ملی سلامت، حدود ۱۵% هزینه های درمانی کل کشور مربوط به سازمان تامین اجتماعی بوده و حوزه بیمه ای سازمان حدود ۵۲% جمعیت کل کشور را تحت پوشش دارد؛ ارزش افزوده خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی حدود ۵٫۵ برابر ارزش افزوده خدمات بیمه ای در این سازمان می باشد.
همچنین مطابق مطالعات علمی به روز دنیا به ازاء هر پزشک حدود ۱۶ شغل مستقیم و ۶۴ شغل غیرمستقیم ایجاد می شود؛ این موارد بیانگر آن است که حوزه درمان علاوه بر این که ویترین اجتماعی سازمان محسوب می گردد، ویترین اقتصادی این نهاد عمومی نیز می باشد.
گفتنی است با توجه به این که در گذر عمر ۶۲ ساله سازمان که نسبت پشتیبانی آن از عدد ۲۴ به عدد ۴٫۸ در سالهای اخیر تنزل پیدا کرده؛ لذا بخش درمان در بقاء سازمان تامین اجتماعی می تواند نقش کلیدی و موثری داشته باشد.
با ذکر موارد فوق، ضمن سپاس از مجموعه مدیریتی سازمان که بنا دارند با باز مهندسی و تغییر نگاه بودجه ریزی علمی در بیمارستانها در راستای کاهش هزینه ها، افزایش عملکرد، ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و نهایتاً دستیابی به اهداف عالیه سازمان و صیانت از منابع بین النسلی به اجرای طرح مذکور همت گمارند، آمادگی کامل جهت اجرای طرح فوق در بیمارستانهای استان گلستان را اعلام می نماییم.
وی توفیقات درمان استان را به این شرح بر شمرد : ویزیت بیش از ۱۴٫۵ بار مراجعه به ازای هر بیمه شده ، راه اندازی پیشرفته ترین بخش دیالیز با ۱۱ تخت با بودجه ای برابر با ۱۰ میلیارد تومان ، کسب رتبه اول کشوری برای نهمین بار متوالی در حوزه اجرای برنامه عملیاتی ، رتبه سوم کشوری در میانگین ضریب اشغال تخت ، حذف دفترچه درمانی درتمام مراکز درمان ملکی استان ، استمرار سیستم مدیریت کیفیت ، درجه یک در اعتباربخشی، ارتقاء‌درجه اسناد پزشکی از ۴ به ۳ و …

0 [1]
0 [1]