مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از بهره برداری ۱۵ پروژه عمرانی این اداره کل با اعتباری حدود۱۹۰ میلیارد ریال از منابع استانی و ملی به مناسبت دهه فجر در سطح استان خبر داد

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از بهره برداری ۱۵ پروژه عمرانی این اداره کل با اعتباری حدود۱۹۰ میلیارد ریال   از منابع استانی و ملی همزمان با چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  در سطح استان خبر داد.

به گزارش البرز گلستان به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس” حسین محبوبی” در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل گفت: این پروژه ها شامل چهار پروژه در بخش مهندسی و ساخت و یازده  پروژه درحوزه باز آفرینی شهری و مسکن اداره کل راه وشهرسازی استان گلستان می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: بهسازی محور گنبد به اینچه برون بطول ۶ کیلومتر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال ، اجرای بیس وآسفالت ۳ راه روستایی در سطح استان به طول ۵/۶ کیلومتر  و اعتبار ۲۳ میلیارد ریال  ، بهره برداری از ۴۰ واحد مسکن مهر و ۹۰ واحد تجاری در سایت زیتون (سعد آباد ) گرگان با اعتبار بالغ بر ۸۶میلیارد ریال و مرمت و بهسازی ۸ واحد تکایا و امام زاده در شهر گرگان از جمله پروژه های هستند که در دهه فجر سالجاری افتتاح می شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان با بیان اینکه محورهای ارتباطی استان به عنوان شریان های حیاتی در توسعه منطقه بسیار با اهمیت است افزود: استان گلستان دارای بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر راه  می باشد که از این مقدار ۳۵۰۲ کیلومتر آن روستایی و ۹۸ درصد از جمعیت روستایی استان از راه آسفالته مطلوب برخوردار می باشند.

همچنین وی به اهمیت بافت تاریخی استان اشاره و افزود : استان گلستان دارای ۳۳۲ هکتار بافت تایخی است که حدود۱۵۰ هکتار آن متعلق به شهرستان گرگان می باشد.

محبوبی در پایان اعلام کرد: در سالهای اخیر با توجه به سیاست گزاری وزارت خانه متبوع در حوزه باز آفرینی شهری اقدامات خوبی درمرمت و بهسازی بافت تاریخی استان صورت گرفته است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱:۱۵ ب.ظ

دیدگاه