آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در همایش طلایه داران انقلاب اسلامی، روحانیت و گام دوم انقلاب :حفظ و ترویج مواریث و معارف دین، اصلی ترین وظیفه روحانیت است

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی  در همایش طلایه داران انقلاب اسلامی، روحانیت و گام دوم انقلاب با حضور روحانیون شیعه و سنی استان گلستان اظهارکرد: حفظ و ترویج مواریث و معارف دین، اصلی ترین وظیفه روحانیت است و همه ما باید در این مسیر تلاش کنیم.

وی افزود: کلام شیعه براساس ترویج معارف دین و مبارزه با انحراف، پایه گذاری شده و روحانیت هم وظیفه دارد بیش از همه به این دو مسئولیت بپردازد و ضمن مبارزه با انحرافات فکری و عقیدتی، مبانی درست دینی را به جامعه انتقال دهد.

نورمفیدی ادامه داد: الگوی ما در عصر حاضر امام راحل است، نسلی را که امام پرورش داد و امروز رهبر معظم انقلاب همان مسیر را دنبال می کند، نسلی است که از دل آن شخصیت‏ های کم نظیری هم چون شهید قاسم سلیمانی سر برآورده و تمام دنیا مبهوت بزرگی او می شود.

وی با بیان این که مکتب امام راحل، چنین انسان‏ هایی را پرورش داد، گفت: مسئولیت ما به عنوان روحانی این است که امام گونه مشی و حرکت کنیم و با اخلاق و رفتار صحیح جامعه را به سمت دین جذب کنیم.

نورمفیدی بیان کرد: استعمار ستیزی و مبارزه با ظلم و استکبار از ویژگی ‏هایی است که در طول تاریخ همیشه همراه علماء، روحانیون و بزرگان دینی بود، این ویژگی فقط مختص علما شیعه نیست بلکه بسیاری از بزرگان اهل سنت هم در این مسیر بوده ‏اند.

وی گفت: ابوحنیفه از شخصیت ‏های بزرگ اهل سنت کسی بود که در مقابل بنی امیه و بنی عباس به مخالفت پرداخت و در بسیاری از منابع به کمک او به قیام زید بن علی(ع) و برخی دیگر از علویان علیه بنی عباس اشاره شده است.

نورمفیدی بیان کرد: این روحیه که عالم و روحانی دین باید استعمار و استکبار ستیز باشد، اصلی است که باید همیشه مورد توجه ما قرار گیرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۶ ب.ظ

دیدگاه