مهندس شهمرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان در تور رسانه ای خبرنگاران استان:مردم استان درتملک نقاط جدید جهت توسعه شبکه پوشش همراه همکاری کنند

البرز گلستان مهندس شهمرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان در تور رسانه ای خبرنگاران استان :مردم استان درتملک نقاط جدید جهت توسعه شبکه پوشش همراه همکاری کنند

مهندس شهمرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان در تور رسانه ای خبرنگاران استان از پروژه های شهرستانهای گرگان ، گنبد و مینودشت ( بخش دوزین ) اظهار کرد:امسال ما سه بار مراسم افتتاح در ۲۷ اردبیهشت وهفته دولت و دهه فجر داشتیم

وی افزود:یکی از فعالیتهای مهم مخابرات در سال ۹۸ فیبر رسانی به روستاها می باشد که طرح اجرای فیبر نوری قلی تپه به دوزین یکی از این پروژه هاست که حدود ۲۵ روستا از نعمت فیبر نوری بهره مند می شوند.

مدیر مخابرات منطقه گلستان یکی از چالش های فعلی مخابرات را شیوع سرقت کابل های هوایی بیان کرد که در این راستا یکی از برنامه های جدی مخابرات استان تبدیل کابلهای هوائی به زمینی بوده که پروژه های متعددی در این خصوص انجام شده است.

مهندس شهمرادی تبدیل موبایل روستایی به همراه اول را یکی از طرح های مهم مخابرات نامید که در این طرح بیش از ۱۵۰ سایت روستایی به همراه اول تبدیل شده است که منجر به ارتقاء کیفیت ارائه سرویس و رضایتمندی مشترکین شده است.

وی در ادامه افزود: این تلفن ها تا زمانی که در محدوده روستا می باشند با نرخ ۴۵ ریال تلفن ثابت محاسبه می گردد.

مدیر مخابرات منطقه گلستان از تغییر تکنولوژی تلفن ثابت در ۳ شهرستان گرگان ، گنبد و گالیکش خبر داد و دلیل آنرا قدمت سوئیچ های آن دانست وی اعلام کرد شهرستان گمیشان جز اولویت بندی تبدیل تکنولوژی قدیمی به جدید می باشد.

مهندس شهمرادی همچنین از استارت فاز ۸ توسعه شبکه همراه اول خبر داده که ۱۱۸ سایت جدید به تعداددسایت های همراه اول در استان اضافه خواهد شد.

وی یکی از مشکلات مهم مخابرات را تملک نقاط جدید جهت توسعه شبکه پوشش همراه نام برد که بعضی ها ممانعت و مقاومت می کنند و دلیل نگرانی خود را تشعشات سیگنال مخابرات و اثرات آن در بدن نام می برند .

مهندس شهمرادی در این مورد مهم تاکید کرد: از سازمان انرژی اتمی در این مورد استعلام انجام شد که در جوابیه اعلام کردند در این امر هیچ گونه مشکل پزشکی وجود ندارد.

وی در این مورد تصریح کرد: اگر این ۱۱۸ نقطه جذب نشود این سیستم از استان خارج و به استانهای دیگر تحویل می شود.

مدیر مخابرات منطقه گلستان به لحاظ کیفیت شبکه همراه اول استان را جز برترین استانها ی کشورددر این مورد نام برد.

وی افزود: یکی از کارهای مهم مخابرات ارائه خدمات الکترونیکی مخابرات نام برد که حذف قبض تلفن یکی از این موارد می باشد.

مهندس شهمرادی سپس اعلام کرد با اقدامات موثری که در خصوصرتوسعه شبکه انتقال استان صورت گرفته، این شبکه به جهت پدافند غیر عامل یکی از شبکه های پایدار کشور می باشد.

وی سپس در باره سرویس جدید انتقال فیبر نوری به خانه مشترک افزود: : (FTTH)به معنی فیبر نوری تا خانه مشترک است. در این تکنولوژی برای انتقال اطلاعات تا ساختمان و یا محل سکونت مشتری از فیبر نوری استفاده می شود و می تواند سرویس‌های مختلفی از جمله تلفن، اینترنت، سرویس‌های چندرسانه‌ای و دیگر سرویس‌های بر بستر دیتا را با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکان قرار دهد و تا ۳۰۰ مگ روی این بستر آزمایش شده است .

مدیر مخابرات منطقه گلستان سپس تاکید کرد:هر کشوری که در فناوری اطلاعات قوی عمل کند موفقتر است و امروزه ارتباطات و مخابرات به عنوان یک ضرورت و مرتب در جامعه باید به آن توجه شود.

وی از آمادگی مخابرات برای پوشش حداکثری ارتباطات در برگزاری انتخابات خبر داد.

مهندس شهرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان گفت : ما درصددیم ۷ در ۲۴ و در کمترین زمان ممکن مشکلات حادث شده در شبکه مخابراتی استان را حل کنیم.

وی طرح های دهه فجر را ۱۴۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان نام برد.

لازم به توضییح می باشددر این تور رسانه ای از طرح کابل سرقتی قلندر آباد از مرکز شهید علیزاده گنبد بازدید شد که مهندس خسروی رئیس مخابرات گنبد در این مورد توضییحاتی دادند همچنین مهندس محمدی رئیس مخابر ات مینودشت مطالبی در باره انتقال فیبر نوری به دوزین دادند ضمن آنکه بخشدار دوزین از زحمات مخابرات در منطقه دوزین تقدیر و تشکر بعمل آوردند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۶:۴۵ ب.ظ

دیدگاه