- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرگلستان دردیداربارییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ، ائمه جمعه را ظرفیت خوبی در حوزه پیشگیری از اعتیاد دانست

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان، ائمه جمعه را ظرفیت خوبی در حوزه پیشگیری از اعتیاد دانست.

البرز گلستان  محمود روحانی‌فر در جلسه صمیمی با حجت‌الاسلام و المسلمین کیایی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گفت: ائمه جمعه و جماعات پتانسیل و ظرفیت خوبی است که می‌توان از آنان در جهت پیشبرد امر مبارزه با بلیه شوم اعتیاد و به ویژه حوزه پیشگیری استفاده کرد.

وی افزود: روحانیون معزز و گرانقدر همانقدر که در مسائل شرعی و دینی می‌توانند راهنمای جامعه باشند به همان اندازه نیز می توانند در مسائل دیگر وارد میدان شده و نقش مهمی در آگاهسازی مردم داشته باشند.

دبیر شورا اظهار داشت: مسئله مواد مخدر و اعتیاد یکی از مسائلی است که روحانیون می‌توانند با استفاده از ایام و ماه‌های مختلف در کنار مسائل دیگر فقهی، اجتماعی و اقتصادی که توسط آن‌ها برای مردم بازگو می‌شود بیان و قبح و زشتی این عمل برای آنان بیان شود.

روحانی‌فر گفت: در جامعه اسلامی بارها دیده شده که هر چقدر مسئولان در خصوص مسئله‌ای به مردم هشدار داده‌اند شاید برای آنان قابل هضم و درک نبوده است، لیکن اگر همان مسئله توسط روحانیت بازگو و گوشزد شده است، بازتاب متفاوت و مثبتی داشته است؛ کما اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران پیروزی خود را مدیون و مرهون همین قشر عزیز است.

وی گفت: به منظور آگاهسازی این قشر از جامعه از مسائل مربوط به اعتیاد لازم است تا همایش و کارگاهی برگزار و سطح آگاهی آنان را افزایش دهیم. همچنین با توجه به ابلاغ طرح یاریگران زندگی که به کلیه استان‌ها ابلاغ و در حال اجرا می‌باشد روحانیون عزیز می‌توانند نقش مهمی در اجرای طرح مذکور در سطح استان داشته باشند.

0 [1]
0 [1]