فرماندار گرگان : ۴۱۱ طرح اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار ۵۶۱ میلیارد و ۶۳۹ میلیون تومان با اشتغالزایی یک هزار و ۲۱۸ نفردر دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می شود

البرز گلستان حمیدی فرماندار گرگان در گفتگو با خبرنگاران در نشست گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد: امروز رسانه هم فرصت و هم تهدید به شمار می رود و با توجه به گسترش فضای مجازی، رسانه جای بیشتری در جامعه پیدا کرده است

افرماندار گرگان با تاکید بر اینکه از رسانه استفاده صحیح شود و اطلاعات درست در اختیار رسانه ها قرار بگیرد، ادامه داد: رسانه با کمک به شفاف سازی و آگاهی بخشی، مبارزه با فساد، بیان نواقص خدمتگزاران به مردم و بیان انعکاس عملکرد آنها یک فرصت محسوب می شود، از بُعد دیگر افرادی که تخصص کافی در حوزه رسانه ندارند رسانه را به تهدید تبدیل می کنند.

وی از برگزاری برنامه های دهه فجر در بیش از ۱۰۵ روستا و چهار شهر  گرگان خبر داد و بیان کرد: ۳۵۰ عنوان برنامه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری به مناسبت دهه فجر در گرگان برگزار می شود.

حمیدی از برگزاری مراسمی همزمان با ورود پربرکت امام راحل به کشور در فرودگاه گرگان خبر داد و ابراز کرد: حضور در گلزار شهدا و تجدید بیعت با شهدا از دیگر برنامه های ما است.

فرماندار گرگان با بیان اینکه در دهه فجر تمامی مدارس شهرستان گرگان برنامه های فرهنگی و ورزشی برگزار می کنند، افزود: با توجه به تقارن شهادت سردار سلیمانی و ایام الله دهه فجر، برنامه های فرهنگی و ورزشی امسال رنگ و بوی سردار سلیمانی را دارد لذا مراسم بزرگداشت سردار دل ها در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

وی از افتتاح و کلنگ زنی ۱۷۸ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۲ میلیارد و ۲۷۷ میلیون تومان در شهرستان گرگان خبر داد و یادآور شد: از این میزان ۱۲۴ میلیارد و ۲۸۹ میلیون تومان پروژه افتتاح و ۲۸ میلیارد و ۴۷۹ میلیون تومان نیز کلنگ زنی می شود.

حمیدی تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی روستاهای کلو و اصفهانکلاته با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، افتتاح ۳۰۰ پروژه مسکن مهر با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان، مانیتورینگ ایستگاه های آبرسانی گرگان با اعتبار دو میلیارد تومان و افتتاح مجموعه ورزشی آفتاب در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اعتبار ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را از جمله مهمترین پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی در گرگان برشمرد.

فرماندار گرگان متذکر شد: ۴۱۱ طرح اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار ۵۶۱ میلیارد و ۶۳۹ میلیون تومان با اشتغالزایی یک هزار و ۲۱۸ نفر افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی گفت: بزرگترین پروژه بخش عمرانی کلنگ زنی شهربازی شهرداری گرگان با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان است که در ایام دهه فجر عملیات اجرای آن آغاز می شود و این پروژه برای ۴۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

حمیدی درباره آخرین وضعیت خروج پادگان از گرگان، افزود: پیگیری ها برای جابه جایی و خروج پادگان از شهر در حال انجام است و به نظر می رسد فرآیند این کار کمی زمانبر باشد.

فرماندار گرگان به وضعیت درمانی شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم استان گلستان از خدمات درمانی گرگان استفاده می کنند خدمات بیمارستانی برای مردم کافی نیست و باید چند برابر بیشتر از ظرفیت جمعیتی گرگان مراکز درمانی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه گرگان از لحاظ تخت بیمارستانی به شدت در مضیقه است و نیاز به بیمارستان های با ظرفیت بالا دارد، بیان کرد: اگر تخت های بیمارستانی شهرستان گرگان افزایش پیدا نکند در سال های آینده با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

حمیدی اضافه کرد: مجوز بیمارستان یک هزار تختخوابی در گرگان گرفته شد و زمینی به همت مردم و خیرین در «جلین» اختصاص یافته که احداث این بیمارستان هنوز منتفی نشده است اما بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی  در نقطه دیگر گرگان تغییر کاربری پیدا کرد و مقرر شد مکان دیگری به این امر اختصاص یابد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۴:۲۶ ب.ظ

دیدگاه