مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان :۷۰ عنوان برنامه از طریق ارشاد اسلامی و ۶۰ برنامه نیز توسط دستگاه های کارگروه فرهنگی در ایام دهه فجر تدارک دیده شده است

البرز گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفتگو با خبرنگاران در نشست خبری فجر گلستان اظهار کرد: برنامه های متنوعی از سوی دستگاه های مختلف در کمیته  فرهنگی دهه فجر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: ۷۰ عنوان برنامه از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۶۰ برنامه نیز توسط دستگاه های کارگروه فرهنگی دهه فجر در این ایام تدارک دیده شده است.

وی برگزاری جشنواره فیلم فجر، جشنواره تجسمی فجر، جشنواره موسیقی فجر، جشنواره استانی شعر فجر، جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی، موسیقی و جشنواره فرهنگی و هنری فیروزه را از جمله برنامه های فرهنگ و ارشاد گلستان در ایام الله دهه فجر برشمرد و گفت: در ایام دهه فجر در نقاطی که سینما ندارند سینما سیار فعال شده است و فیلم های مرتبط با انقلاب اسلامی و دهه فجر را اکران می‎ کنند.

کشمیری از وجود سه سینما سیار در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: به جز شهرستان‎های علی آبادکتول، گرگان،  گنبدکاووس و آزادشهر مابقی شهرستان های استان سینما ندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: برگزاری جشن انقلاب، برگزاری دوره آموزشی سمن ها، اردوی زیارتی سیاحتی با همکاری دستگاه مردم نهاد در سراسر گلستان، غبارروبی از مزار شهدا و دیدار با جامعه ورزشی و خانواده معظم شهدا از برنامه های اداره کل ورزش و جوانان است.

وی به برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان دیگرکارگروه فرهنگی دهه فجر اشاره کرد و متذکر شد: برگزاری نشست کتابخوان با موضوع دهه فجر، نشست های قصه گویی و خاطره گویی در بخش های کودک استان، حضور کتابداران استان در سطح مدارس و معرفی منابع مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی و برگزاری نشست کتابخوان تخصصی با موضوع سردار سلیمانی از جمله این برنامه ها است.

کشمیری برگزاری برنامه عصر شعر انقلاب اسلامی، برگزاری آثار تجسمی و عکس را از برنامه های حوزه هنری برشمرد وخاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مسابقه دلنوشته با عنوان «سردار قهرمان من»، برگزاری زیارت عاشورا ویژه کارکنان، ایستگاه پیام انقلاب در میدان شهرداری، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و پخش سرودهای انقلابی در خانه های فرهنگ شهر و نقاشی زنده با حضور دانش آموزان کم توان ذهنی را برگزار می کند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۸ ق.ظ

دیدگاه