- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مازندرانی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گلستان :برگزاری دو همایش ملی «همایش ملی آموزش ریاضی ابتدایی» و «همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهنی در تربیت معلم» را در استان

البرز گلستان محمدرضا مازندرانی رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهارکرد: دو همایش ملی «همایش ملی آموزش ریاضی ابتدایی» و «همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهنی در تربیت معلم» را در گلستان برگزار می کنیم.

وی افزود: همایش آموزش ریاضی در محورهای تاریخ، فلسفه و ماهیت علم در آموزش ریاضی، راهبری تدریس موثر، ارزشیابی در آموزش ریاضی، بدفهمی های رایج در ریاضی، طراحی واحد یادگیری و غیره است.

مازندرانی بیان کرد: شناخت برنامه های درسی در حوزه تربیت معلم، آگاهی بخشی به معلمان و دانشجو معلمان، شناخت و توصیف روش های تدریس، شناخت و توصیف محتوای مورد نیاز آموزش، آشنایی با روش های ارزشیابی و غیره از اهداف همایش تربیت ذهنی است.

وی ادامه داد: دو کمیته علمی و ادبی برای برگزاری این همایش ها، از چند ماه قبل شکل گرفته و برنامه ریزی شده که این همایش ها در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم، ۳۰ بهمن ماه و آخرین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه همایش ملی آموزش ریاضی ابتدایی، ۱۵ بهمن ماه است.

مازندرانی اضافه کرد: مقالات برگزیده در سایت سیویلیکا و ISC نمایه خواهد شد و داوران از برترین های کشور خواهند بود.

وی اظهارکرد: این همایش ها در تولید علم بومی و نزدیک شدن به استانداردهای جهانی مهم بوده بنابراین ضرورت آن در استان احساس می شد.

مازندرانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دو هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گلستان که از طریق کنکور و ماده ۱۸ جذب شده، در حال تحصیل در چهار رشته آموزش ابتدایی، الهیات و معارف، آموزش ریاضی و تربیت بدنی هستند.

وی با بیان اینکه سه پردیس در گرگان و گنبدکاووس داریم، ادامه داد: ۱۰ هیئت علمی و بیش از ۱۰۰ پرسنل مشغول به فعالیت هستند و توسعه فیزیکی و توسعه رشته ها هم در دستورکار است.

مازندرانی گفت: ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان با ظرفیت ۱۵ هزار نفر در هر استان پیش بینی شده و در حال رایزنی برای انتخاب زمین هستیم.

وی توضیح داد همچنین در دهه فجر ساخت واحد آموزش پنج هزار متری در پردیس خواهران کلنگ زنی خواهد شد.

0 [1]
0 [1]