مازندرانی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گلستان :برگزاری دو همایش ملی «همایش ملی آموزش ریاضی ابتدایی» و «همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهنی در تربیت معلم» را در استان

البرز گلستان محمدرضا مازندرانی رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهارکرد: دو همایش ملی «همایش ملی آموزش ریاضی ابتدایی» و «همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهنی در تربیت معلم» را در گلستان برگزار می کنیم.

وی افزود: همایش آموزش ریاضی در محورهای تاریخ، فلسفه و ماهیت علم در آموزش ریاضی، راهبری تدریس موثر، ارزشیابی در آموزش ریاضی، بدفهمی های رایج در ریاضی، طراحی واحد یادگیری و غیره است.

مازندرانی بیان کرد: شناخت برنامه های درسی در حوزه تربیت معلم، آگاهی بخشی به معلمان و دانشجو معلمان، شناخت و توصیف روش های تدریس، شناخت و توصیف محتوای مورد نیاز آموزش، آشنایی با روش های ارزشیابی و غیره از اهداف همایش تربیت ذهنی است.

وی ادامه داد: دو کمیته علمی و ادبی برای برگزاری این همایش ها، از چند ماه قبل شکل گرفته و برنامه ریزی شده که این همایش ها در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم، ۳۰ بهمن ماه و آخرین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه همایش ملی آموزش ریاضی ابتدایی، ۱۵ بهمن ماه است.

مازندرانی اضافه کرد: مقالات برگزیده در سایت سیویلیکا و ISC نمایه خواهد شد و داوران از برترین های کشور خواهند بود.

وی اظهارکرد: این همایش ها در تولید علم بومی و نزدیک شدن به استانداردهای جهانی مهم بوده بنابراین ضرورت آن در استان احساس می شد.

مازندرانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دو هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گلستان که از طریق کنکور و ماده ۱۸ جذب شده، در حال تحصیل در چهار رشته آموزش ابتدایی، الهیات و معارف، آموزش ریاضی و تربیت بدنی هستند.

وی با بیان اینکه سه پردیس در گرگان و گنبدکاووس داریم، ادامه داد: ۱۰ هیئت علمی و بیش از ۱۰۰ پرسنل مشغول به فعالیت هستند و توسعه فیزیکی و توسعه رشته ها هم در دستورکار است.

مازندرانی گفت: ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان با ظرفیت ۱۵ هزار نفر در هر استان پیش بینی شده و در حال رایزنی برای انتخاب زمین هستیم.

وی توضیح داد همچنین در دهه فجر ساخت واحد آموزش پنج هزار متری در پردیس خواهران کلنگ زنی خواهد شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۳:۰۶ ب.ظ

دیدگاه