مدیر صندوق بانشستگی گلستان :دستگاههامجوز افزایش حقوق را علاوه بر شاغلین برای بازنشستگان نیز بگیرند

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان جلسه مشترک کانونهای بازنشستگی کشوری در استان گلستان صبح امروز در خانه مهر شهرستان گرگان با حضور مهندس جعفری مدیر صندوق بازنشستگی استان و فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان و دکتر نظر ی مهر نمانیده مردم غرب گلستان در مجلس و روسای کانونهای ادارات کل بر گزار گردید.

در این جلسه ابتدا مهندس رضا جعفری مدیر صندوق بازنشستگی استان گلستان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه و تبریک ایام روز مادر و زن و روز ۲۹ فروردین روز ارتش بیان نمود:بحث این ماه کانونهای بازنشستگی پیگیری مشکلات بازنشستگان استان می باشد و من معتقدم باید حرفها تکرار شود تا شنیده شود و به گوشها برسد و می شود با خرد جمعی و همراهی و همدلی و همکاری نمایندگان محترم مجلس و دولت خدمتگزاراین مشکل به سوی بهبودی برود.

وی در ادامه افزود : برابر بررسی های بعمل آمده ۹۰درصد بازنشستگان راضی به بازنشستگی نبودند و چون می دانستند مشکلات اقتصادی دارند و آسیب شناسی شده که چرا بازنشستگی افتخار نیست .

مهندس جعفری سپس در باره دستگاههای اجرائی که از بند۵و۱۰ماده ۶۸ و فصل ۱۰قانون مدیریت خدمات کشوری مجوز می گیرند بیان نمود: برابر بند۵و۱۰ماده ۶۸ و فصل ۱۰ بعضی از سازمانهای اجرائی مجوز موردی میگیرند و چون مجوز بنام شاغلین گرفته می شود دیگر بازنشستگان دیده نمی شوند حتی بعضی از دستگاهها سه بار مجوز اخذ کردتد که اختلاف حقوق شاغلین و بازنشستگان ناشی از همین مجوزها می باشد.که نامه بازنشستگان استان گلستان به ریاست محترم جمهور در سفر اخیردرخواست رفع تبعیض و یکسان سازی حقوق بازنشستگان به شاغلین(تطبیق نمایند) بوده است.

مدیر صندوق بازنشستگی گلستان سپس افزود : اختلاف حقوق فاصله ها را بیشتر می کند قانونگذاران محترم نگاه مهربانتر داشته باشند اگر دستگاهی برای همکاران شاغل مجوز گرفتن در پایان سال بیایند بازنشستگان گذشته را به بازنشستگان جدید تطبیق دهند.به گفته حضرت علی (ع)بدترین بلاها ناامیدی است . پس همه ما هم خدا را داریم و هم مسئولین دلسوز نظام را و انشالله با پیگیری آنچه که حق است اجرا می شود وهمه کانونهای بازنشستگی در استان و سراسر کشورپیگیری این موضوع شوند .

مهندس جعفری در باره وضعیت حقوق سال۹۴ بیان نمود: در سال جاری صندوق بازنشستگی کشور با۳ ماه کسری حقوق مواجه هست که این مبلغ در حدود سه هزار میلیارد تومان می باشد که انشالله با همکاری مسئولین تامین شود. .

وی درادامه در باره ماده ۸۵ خدمات کشوری گفت : ماده ۸۵ مدیریت خدمات کشوری دستگاهها را مکلف کرده هر طرحی که بر ای درمان پایه وبیمه تکمیلی برای شاغلین دارند باید برای بازنشستگان نیز اقدام نمایند و لی متاسفانه در دستگاهها این امر کمتراجرائی می شود.

مهندس جعفری سپس در باره وضعیت ساخت خانه های مهر در سطح استان گفت :جهت سرویس دهی بیشتر به بازنشستگان عزیز احداث بناها ی خانه های امید (مهر )در سائر شهر ها استان نیز نیاز میباشد.

رئیس صندوق بازنشستگی گلستان در خاتمه بیان داشت : دستگاههااجرائی که بابت افزایش حقوق ۳نوع مجوزافزایش گرفتنداین مجوزها برای بازنشستگان آزار دهنده است نه چرا شاغلین گرفتند بلکه بازنشستگان نیز از این مجوزها بهره مندگردندو در نهایت اینکهبیشتر دارند.
IMG_6994
IMG_6990
IMG_6988
IMG_7003

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۵:۳۲ ب.ظ

دیدگاه