- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان ورئیس کارگروه فرهنگی ستاد دهه فجر استان: اجرای بیش از ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری در دهه فجر/فیلم‌های جشنواره فجر اکران می‌شود

اجرای بیش از ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری در دهه فجر/فیلم‌های جشنواره فجر اکران می‌شود

البرز گلستان رئیس کارگروه فرهنگی ستاد دهه فجر استان گلستان با اشاره به برگزاری و اجرای ۷۰ برنامه محوری فرهنگی، هنری و قرآنی در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان گفت: ۱۴ فیلم جشنواره فجر در استان گلستان اکران می‌شود.

عادله کشمیری در این باره اظهارداشت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیش از ۷۰ برنامه محوری و شاخص در بخش‌های فرهنگی، هنری و قرآنی در استان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر در استان گلستان افزود: ۱۴ فیلم این جشنواره از جمله برخی فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ در سینما کاپری گرگان اکران می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان گفت: اکران فیلم‌های جشنواره فجر از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه امسال در استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: علاوه براین امسال جشنواره هنرهای تجسمی فجر، جشنواره استانی شعر فجر و جشنواره مدل و لباس ایرانی اسلامی نیز در ایام‌الله دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

کشمیری درباره میزبانی استان از جشنواره موسیقی فجر گفت: با توجه به همزمانی دهه مبارک فجر با ایام فاطمیه و اربعین شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی این جشنواره بعد از این ایام برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری فیروزه در دهه فجر اشاره کرد و افزود: این جشنواره در هفته گذشته و در بخش‌های مختلف برگزار شد که اختتامیه آن در دهه فجر خواهد بود و از برگزیدگان بخش‌های مختلف تقدیر می‌شود.

رئیس کارگروه فرهنگی ستاد دهه فجر استان گفت: برپایی نمایشگاه مطبوعات دوران انقلاب، جشنواره عکس و نقاشی، کارگاه آموزش خانواده و تئاتر کودک، کارگاه خوشنویسی و نمایشگاه کتاب، مسابقه راز انقلاب اسلامی و جشنواره قصه‌گویی از دیگر برنامه‌های این ایام است.

به گفته وی در دهه فجر امسال برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله عصر شعر انقلاب و کارگاه نقاشی فجر، اجرای نمایش‌های مختلف، نشست مبلغان قرآنی، کارگاه پوستر و خوشنویسی و غیره نیز پیش‌بینی شده است.

0 [1]
0 [1]