هم زمان با ۲۹ دیماه ” روز ملی هوای پاک افتتاح اولین ایستگاه ” پایش گردو غبار ” شمال کشور در استان گلستان

‍  افتتاح اولین ایستگاه ” پایش گردو غبار ” شمال کشور در استان گلستان

✅ اولین ایستگاه پایش گردو غبار شمال کشور هم زمان با ۲۹ دیماه ” روز ملی هوای پاک ” در اداره هواشناسی اینچه برون واقع در منطقه مرزی ایران و ترکمنستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

✅ به گزارش البرز گلستان به نقل از روابط عمومی هواشناسی گلستان، هم زمان با ۲۹ دیماه ” روز ملی هوای پاک ” اولین ایستگاه پایش گردو غبار شمال کشور در منطقه مرزی ایران و ترکمنستان، در محوطه اداره هواشناسی سینوپتیک اینچه برون و با حضور، محمد رضا کنعانی مدیر کل محیط زیست، نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی و دیگر مدعوین استانی و شهری و حضورکارشناسان و مدعوین افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

✅ این سامانه قابلیت سنجش گرد و غبار باPm 2.5 تا ۱۰ میکرون را که با چشم قابل رویت نیستند را دارا بوده و بصورت آنلاین تولید داده نموده و ضمن ذخیره در دیتالاگر اطلاعات را به مرکز مخابره می نماید.

✅ داداشی مدیر کل هواشناسی استان در مراسم افتتاحیه این مراسم ضمن تبریک ۲۹ دیماه ” روز ملی هوای پاک ” گفت: امروزه با ارزش ترین پایه علم تولید داده است و با توجه به شرایط مرزی منطقه، خشکسالی های انباشته شده ناشی از تغییر اقلیم و اهمیت شناسایی مناطق دارای ریز گرد وهمجواری منطقه با صحرای قره قوم ترکمنستان که به نوعی منشاء بروز و حرکت ذرات گرد و غبار و ورود آن از مناطق مرزی شمال کشور است با نصب این سامانه و تولید داده میتوانیم نقش خود را در برنامه ریزی های لازم، با توجه به این که تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون نیز در حال بررسی و پیگیری میباشد به نحو مطلوبی به منصه ظهور برسانیم.

✅ مدیر کل هواشناسی استان در پایان از زحمات و پیگیری های مدیر کل محیط زیست و دیگر کارشناسان در نصب و راه اندازی این سامانه که در راستای تفاهمنامه فی مابین صورت گرفته تقدیر و قدردانی نمود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱:۰۶ ب.ظ

دیدگاه