آشنایی با زندگینامه طلبه شهید احمدرضا رجائی از شهدای سرافراز استان گلستان شهرستان کردکوی

به دلیل قرار گرفتن در سالروز عملیات غرور آفرین کربلای ۵  با انتشار وصیتنامه و زندگینامه یکی از شهدای شهرستان کردکوی که در این عملیات به شهادت رسیده است وتوانسته با رشادتهای خودیاد و خاطره این عملیات و شهدای آن را زنده نگه دارد

طلبه شهید احمدرضا رجائی

فرزند:کاظم

متولد:۱۳۴۵

سن شهید:۲۰ سال

تحصیلات : لمعتین

محل تحصیل : مدارس علمیه قم و گرگان

مسئولیت در جبهه: رزمی،تبلیغی

مدت جبهه : ۱۴ ماه

تاریخ شهادت : ۲۵/۱۰/۶۵

محل شهادت : شلمچه

مزار شهید : گلزار شهدای کردکوی

زندگینامه طلبه شهید احمدرضا رجائی:

آن هنگام که خرقه ی عشق را بر تن کردید می دانستید افلاک را در مستی عاشقانه تان مبهوت خواهید کرد و چه زیبا، پیامبر زیبایی ها در وصفتات فرمود: در آخرالزمان شهادت، خوبان امت مرا گلچین می کند و شما خوبتر از هر خوبی بودید.

آن روز که نسیم حیات از عرش رحمان برخاست و کوبه در خانه ای در روستای کفشگیر را به صدا درآورد، گلها شکوفه کردند و بلبل ها بر شاخه ساران، ترانه شادی سرودند.

مژده تولدش در سال ۱۳۴۵ بیاد ماندنی ترین خاطره بود .

شهید رجایی ایام خوش کودکی اش چون گذر آب، زلال و باصفا بود.

دوران ابتدایی را در روستا گذراند و در سال ۱۳۵۸ به اتفاق خانواده به کردکوی مهاجرت کرد و بعد از اتمام مقطع راهنمایی به دبیرستان راه پیدا کرد.

شهید رجایی در اندیشه صعود به قله عشق سر بر آستان جانان نهاد و در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان رحل اقامت افکند تا گلبانگ سربلندی را بر مناره عشق سر دهد.

شب پره های نفاق می خواستند ارکان نظام نوبنیاد اسلامی را سست کنند و او بی باکانه در مقابلشان ایستاد و بارها مورد شکنجه آن کوردلان قرار گرفت.

مرد جنگ بود و از مردن باکی نداشت.

هنرمند بود و در جبهه کارهای فرهنگی – هنری انجام می داد و یگانه آرزویش شهادت بود.

در عملیات کربلای ۴ آن هنگام که اروند بچه های رزمنده را در دل خود می کشید، وی که به فن غریق نجات وارد بود چندین نفر را نجات داد.

سرانجام مردان خدا را با خون رقم زدند.

کربلای ۵ بود و در شلمچه، سرزمینی به وسعت آسمانها، فرزندان انقلاب در خون خود می غلتیدند.

در آنجا بود که احمدرضا وصف عشق را با خون خود نوشت و تابلوی شهادت را در ۲۵/۱۰/۶۵ نقاشی کرد.

وصیتنامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

((ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفاً کانهم بنیان مرصوص))

درود و سلام خداوند بزرگ بر محمد(ص) پیامبر بزرگوار اسلام و بر آل پاک و اطهرش علی الخصوص حجه بن الحسن العسگری (عج)و سلام بر امام امت خمینی بت شکن (روحی له الفدا)و بر پاسداران و شیرمردان خطه خون و شهادت که با رزم روز و دعاهای نیمه شب خویش تنور جنگ با کفر و دفاع از اسلام را گرم نگه می دارند.

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست

در راه دوست کشته شدن افتخار ماست دشمن اگرچه تشنه به خون گلوی ماست

طلوع اسلام در چهارده قرن گذشته، در قرنی که جهل و خرافه فرصتی بر مردم حاکم بود و عقل، این امانت بزرگ و با ارزش الهی به باد فراموشی می رفت، جهالت و پستی را از میان زدود و حکمت و علم و بعدش هم عمل صالح بر اساس ایمان را به ارمغان آورد و خط توحید و خداپرستی را به مردم نشان داده و با طلوع مجدد اسلام، در چهره ای دیگر و روشی دیگر امت اسلام را بار دیگر آموخت که روز حاکمیت رسیدن مستضعفین و مسلمین فرا رسیده است و ندا می دهد که بیایید تا در زیر لوای سبز رنگ لااله الا الله قیام علیه مستکبرین را آغاز نماییم.

ملت عزیز و مقاوم و شهید پرور! امام عزیز را تنها نگذارید و بدانید که نوری تابنده و فرزند زهرای اطهر است و بدانید که امروز اگر ظالمان و ستمگران واستکبار جهان خدای ناکرده این طلوع را فرو نشانند دیگر از اسلام خبری نخواهد بود و در مقابل این تجاوز دشمنان دین مردانه مقاومت کنید تا فردا فرزندانتان در مقابل جهانیان رو سفید و سرافراز باشند.

به توطئه دشمنان این مملکت و اسلام گوش نداده و فرمایشات امام و نمایندگان والامقامش را به جان دل خریده و عمل کنید و بدانید جهت سرنگونی کفر و ظهور حضرت حجت (عج) راه طولانی و دراز در پیش داریم و در این مسیر پرپیچ وخم نیاز به تقوا و تزکیه نفس دارد… ۵۴ rajaee

در مراسمات دعای کمیل و توسل ونمازهای جماعت وجمعه شرکت کنید که با این عمل شریف هم دشمن درون وهم دشمن بیرون را نابود می سازید.

تمام وجود خویش را خالص جهت خدمت به انقلاب اسلامی قرار دهید.

به برادران روحانی و طلبه خویش سخنی بگویم: که این مردم را گرامی بدارید و در ارشاد اینان از توصیه های امام و نمایندگان حضرت امام درس بگیرید و بدانید اگر ذره ای از تفکر اینان خارج شوید در تفکرهایتان شک کنید و اگر امام را همچون امام علی (ع) مظلوم کنید و ملت را از خط ولایت فقیه خارج سازید مسئولید.

مردم همیشه در صحنه و حزب الله: قدر امام عزیز و نمایندگان محترم امام در هر نقطه ای که باشند را بدانید که اینان همان پیام رسانان اسلام واقعی هستند و مظلومشان نگذارید که به سرنوشت بی وفایی مردم کوفه خواهید رسید و تمام سعی خویش را صرف تقوا کنید و فرصت شناس باشید تا کارهایتان نیکوتر گردد.

بدانید که توجه به جنگ و مقدماتش در این زمان و عصر فعلی انقلاب از اهم امور است و این فرصت را غنیمت بشمارید و بدانید که انفاس مسیحای پیروزی به مشام می رسد و وقت آن رسیده است تا با هجومتان آرمان مقدس شهدای به خون غلتیده ۱۷ شهریور و فتح المبین تا مهران را به تحقق برسانید.

شادی روح شهدا، امام شهدا صلوات

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۴:۵۲ ب.ظ

دیدگاه