- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در نشست اختصاصی با البرز گلستان از فعالیت۲۶ دفتر پیشخوان شهری، سه دفتر پستی و ۵ ایستگاه سیار برای ثبت نام کارت هوشمند ملی در سطح استان خبر داد

ابوبکر دولو» مدیرکل ثبت احوال استان گلستان  در نشست اختصاصی با البرز گلستان  گفت:
از مجموع جمعیت یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۳۵۰ نفر از واجد شرایط کارت هوشمند ملی در گلستان، یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۴۳۷ نفر تا ۲۲ آذر کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند.
مدیرکل ثبت احوال گلستان افزود: تا کنون ۹۰ درصد واجدان شرایط کارت ملی دریافت کرده اند و ۱۴۳ هزار نفر باقیمانده تا پایان سال کارت هوشمند ملی خود را دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه در شهرستان آق قلا بیشترین ثبت نام کارت هوشمند ملی را داشتیم، اظهارداشت: ۹۸ درصد مردم شهرستان آق قلا ثبت نام کردند.
دولو خاطرنشان کرد: بعد از آن شهرهای کلاله با ۹۶ درصد و ترکمن با ۹۳ درصد بیشترین ثبت نام را داشتند.
وی ادامه داد: ۲۶ دفتر پیشخوان شهری، سه دفتر پستی و ۵ ایستگاه سیار برای ثبت نام کارت هوشمند ملی فعالیت می کنند.
مدیرکل ثبت احوال گلستان با بیان اینکه در هشت ماهه امسال ۲۲ هزار و ۵۳۳ واقعه ولادت در گلستان ثبت شده است، گفت: این میزان ثبت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱٫۸ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: ثبت ولادت در تمام شهرستان ها کاهش یافته است که بیشترین کاهش در گمیشان با ۱۸٫۵ درصد و کردکوی با ۱۵٫۱ درصد
و کمترین کاهش در آق قلا با ۵٫۹ درصد و رامیان با ۷٫۲ درصد است که این زنگ خطری برای استان است.
دولو از ثبت ۵ هزار و ۹۶۱ واقعه وفات در ۸ ماهه امسال خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه قبل که ۵ هزار و ۹۶۱ واقعه بود، ۶ دهم درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: ثبت فوتی در ۷ شهرستان کاهش و در ۷ شهرستان افزایش داشته است که بیشترین افزایش در مراوه تپه با ۱۸٫۲ درصد و کمترین در کردکوی ۱۵٫۳ درصد بوده است.
مدیرکل ثبت احوال گلستان از ثبت ۹ هزار و ۹۱۲ واقعه ازدواج در ۸ ماهه امسال خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه سال قبل ۴٫۲ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: ثبت واقعه طلاق در این مدت ۲ هزار و ۵۲۴ مورد بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

0 [1]
0 [1]