فرمانده نیروی زمینی ارتش: امام (س) با تصمیمی شجاعانه شکاف بین ارتش و مردم را از بین برد

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از ایسناامیر سرتیپ احمدرضا پوردستان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به این‌که شعار امسال نقشه راه نظام بوده و باید به آن توجه کرد، خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب بسیاری از انقلابیون موافق انحلال ارتش بودند اما یکی دو نفر از جمله مقام معظم رهبری در ابقای ارتش نقش موثری داشتند. شعار انحلال ارتش یک شعار آمریکایی بود.
وی در ادامه افزود: ابقای ارتش به دلیل تصمیم‌سازی مقام معظم رهبری و تصمیم‌گیری امام خمینی (ره) بود. ارتش تا مرز انحلال پیش رفته بود اما امام (ره) با تصمیمی شجاعانه شکاف بین ارتش و مردم را از بین برد. ارتش نیز از همان ابتدا با حضور در استان‌های مرزی کشور توطئه‌های دشمن را از بین برد و تا پیش از آغاز جنگ تحمیلی ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب کرد. ارتش در طول جنگ تحمیلی نیز ۴۸ هزار شهید و ۱۲۸ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرد و پاسخ شایسته‌ای به اعتماد امام (ره) و رهبری داد.
پوردستان در ادامه با اشاره به این‌که اکنون ارتش تمامی حرکت‌ها در مرزها را رصد و تحلیل می‌کند، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح کشورمان هیچ‌گاه غافلگیر نمی‌شوند زیرا متناسب با تهدیدات ظرفیت‌های جدیدی در نیروهای مسلح ایجاد می‌شود. با این وجود امروز ما با چهره‌ جدیدی از تهدیدات به نام جنگهای نیابتی و مشارکتی مواجهیم و وظیفه داریم متناسب با این تهدیدات ظرفیت جدیدی را ایجاد کنیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین با بیان این‌که آمریکا پس از فروپاشی شوروی خود را کدخدای دهکده جهانی معرفی کرد، خاطرنشان کرد: آنها مسأله جنگ ستارگان را مطرح کرده و ادعای تسلط بر دریا، زمین و آسمان را داشتند و هالیوود آن‌قدر در این زمینه فیلم ساخت که خود آمریکایی‌ها باور کردند که این قدرت را دارا هستند. اما در همان مقطع یک پژوهشکده غربی عنوان کرد که قطب جهان اسلام با وحدت شیعه و سنی در حال شکل‌گیری است. بنابراین آمریکایی‌ها حادثه ۱۱ سپتامبر را طراحی کردند تا وارد خاورمیانه شوند. آنها ادعای مقابله با تروریسم داشتند اما به دنبال تسلط بر منابع انرژی منطقه و جلوگیری از بیداری اسلامی و وحدت شیعه و سنی بودند.
وی همچنین افزود: هدف نهایی آمریکا حمله به نظام جمهوری اسلامی ایران بود. آنها در تمامی کشورهای همسایه ایران حضور یافتند تا با این اقدام و راهبرد عملیات بدون تماس ایران را تسلیم کنند اما آنها متوجه شدند در ایران رهبری خردمند و دشمن‌شناس، ملتی حامی رهبری و نیروهای مسلح پا به رکابی وجود دارد. بنابراین در این راهبرد خود نیز شکست خوردند. ‌آنها تلفات انسانی و هزینه‌های اقتصادی زیادی را در عراق و افغانستان پرداخت کردند و جامعه آمریکا هم از این اقدامات دولت آمریکا ناراضی شد.
فرمانده نیروی زمینی همچنین با بیان این‌که در این شرایط آمریکا استراتژی خود را تغییر داد و استراتژی مذهب علیه مذهب را تعریف کرد، افزود: آنها گروهک‌های تکفیری مثل داعش، بوکوحرام و النصره را ایجاد کردند تا هم چهره اسلام را تخریب کنند، هم شیعه و سنی را به جان هم بیاندازند، هم از گرایش اروپایی‌ها جلوگیری کنند و هم امنیت اسرائیل را تأمین کنند.
پوردستان در ادامه تأکید کرد: با این وجود نیروهای مسلح کشورمان با رصد تهدیدها از آمادگی کامل برای مقابله با توطئه‌های دشمن برخوردارند.
وی در پایان تأمین امینت مرزهای کشور، پاکسازی میادین مین، پشتیبانی بالگردها از مرزها، مراقبت از خطوط هوایی کشورمان، مقابله با تروریسم دریایی و تأمین امنیت کشتیرانی کشورمان را بخشی از وظایف ارتش عنوان کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۸ ق.ظ

دیدگاه