سرهنگ فخری رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گلستان:مهمترین علت تصادفات عدم توجه به جلو۳۵درصد،عدم رعایت حق تقدم ۲۹درصدو سایر مراحل ۳۶ درصد می باشد

به گزارش البرز گلستان سرهنگ مرتضی فخری رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گلستان در نشست با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد:در ششماه سال اول ۹۸ موفق به کسب رتبه برتر بعد از تهران بزرگ شدیم و موفقیت حاصل نم شد مگر همکاری اصحاب رسانه و مردم.

وی افزود:در کشور ما تصادفات دومین عامل مرگ میر می باشد روزانه حدود ۵۵الی ۶۵نفر در کشور کشته می شوند و حدود ۶۰۰الی ۷۰۰ نفر زخمی می شوند و امروزه به تصادفات جنگ پنهان می گویند.

سرهنگ فخری در ادامه گفت : در سال ۹۸ بر اساس آمار پزشکی قانونی  گلستان رتبه ۳۲ از ۳۳ استان و از نظر آسیب به رتبه دوم رسیدیم.

وی افزود:در سال ۹۸ تعدا۵۴ فقره کشته  از افراد ۱۴ نفر زن و ۴۰ نفر مرد می باشند و در بین شهرهای گلستان  گنبد و کردکوی و بندر گز افزایش فوتی داشته و کردکوی ۳۰۰ درصد افزایش داشته است و گرگان ۴۴ درصد کاهش فوتی داشته است.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گلستان سپس گفت : مهمترین علت تصادفات عدم توجه به حلب ۳۵ درصد عدم رعایت حق تقدم ۲۹درصد و سایر مراحل ۳۶ درصد می باشد.

وی گفت :بیشترین ساعت تصادفات  از ساعت ۱۲ الی ۱۵ الی و ساعت ۱۸ الی ۲۱ می باشد. و ۶۰۵ هزار اعمال قانون داشته و ۷۲۴۲ دستگاه موتور توقیفی داشته ایم.

مرتضی فخری در ادامه گفت:۱۴۰ گواهینامه بالای ۳۰ امتیاز منفی ضبط شده است و تعداد خودروهای بالای یک میلیون در استان ۲۶۰ دستگاه خودرو توقیف شده است.

وی گفت: سهم تقصیر سازمانها در تبصره ۳ ماده۱۴ تعداد ده دستگاه اداری مقصر اعلام شده است. و تصادفات درون شهری بیَتر جراحی می باشد.و تست سلامت رانندگان  الکل گرفته ۱۰۷ نفر مثبت بوده و مواد مخدر از تعداد ۹ نفر تعداد ۶ نفر مثبت بوده است.

و تعداد ۵۸۴۹۷ فقره خدمات از سوی پلیس راهور انجام شده است و الان شماره گذاری تراکتور  معضلی از جمله نداشتن بیمه نامه می باشد.

سرهنگ فخری تعداد تراکتورهای شماره گذاری شده در سطح استان را ۲۰هزار و ۳۹۱ دستگاه اعلام کرد و تعداد ۷۰۶ دستگاه در ۸ماهه آل سال ۹۸ شماره گذاری شده است.

وی همچنین تعداد سرویس های جابجایی دانش آموزان در سطح مدارس استان را ۱۷۴۰ دستگاه اعلام کرد  و همیاران پلیس دانش آموز در سطح استان را ۲۰۰ هزار دانش آموز اعلام کرد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۵۱ ق.ظ

دیدگاه