رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش به مناسبت هفته پژوهش :آموزش و پرورش پژوهش محور باید مسائل را شناسایی و حل نماید

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: تشکل های معلمان پژوهنده در استان ها راه اندازی خواهد شد.

 به گزارش البرز گلستان به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، امروز ۲۷ آذر ۹۸ به مناسبت هفته پژوهش از پژوهشگران برتر فرهنگی و دانش آموز با حضور فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در کانون تربیتی و فرهنگی طاها گرگان تجلیل به عمل آمد.

 کریمی در این مراسم گفت: آموزش و پرورش ذاتا پژوهش محور و اندیشه گراست که بر بنیاد ایده های ناب و  آرمان های والا پایه‌ریزی شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش پژوهش محور باید مسائل را شناسایی و حل نماید و آموزش و پرورشی موفق است که مبتنی بر عقلانیت و تحقیق باشد.

 کریمی با بیان اینکه باید از پژوهش های آکادمیک در آکادمی صرف پرهیز کرد گفت: تدبیر و اندیشه نشان می دهد، زمانی می توانیم در آموزش و پرورش تحقیقات کاربردی را به ثمر بنشانیم که تحقیقات بنیادی را انجام داده باشیم.

 این مقام مسئول گفت: اگر می خواهیم در آموزش و پرورش روزهای خوبی را تجربه کنیم باید. وی گفت: بخش پژوهش به عنوان یک دیده بان آگاه و بیدار عمل کند تا بتوان آینده و چشم انداز خوبی برای این دستگاه ترسیم کرد.

 کریمی گفت: در آموزش و پرورش باید توجه داشت که حل چه مسائلی باعث ارتقای سطح عملکرد می شود تا بتوان پژوهش‌ها را حول همان مسئله انجام داد.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش و مدارس برای عبور از بحران های موجود نیازمند بهره گیری از یافته های پژوهش هستند گفت: بدون اتکا به یافته‌های پژوهشی نمی توان در سطح کلان آموزش و پرورش، تصمیم های درست اتخاذ کرد.

 کریمی اظهار کرد: خوشبختانه تحقیق و پژوهش به سطح کلاس های ما رسوخ پیدا کرده است. وی گفت: باید سعی کنیم روحیه مشارکت جویی و تحقیقی را بیش از پیش در دانش آموزان ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه معلمان پژوهنده به توسعه آموزش و پرورش کمک فکر می‌کنند، گفت: تشکل های معلمان پژوهنده در استان ها راه اندازی خواهد شد و این یک ظرفیت مناسب برای بیان ایده ها، دیدگاه ها و نظرات معلمان پژوهنده است که می‌تواند کمک شایان توجهی  به امر آموزش و پرورش کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۰۱ ب.ظ

دیدگاه