عادله کشمیری مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان از حضور بیش از ۵۰۰ ناشر با ۷۳ هزار و ۹۷۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب امسال استان خبر داد

به گزارش البرز گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهار کرد: در این دوره نمایشگاه بیش از ۵۰۰ ناشر با ۷۳ هزار و ۹۷۰ عنوان کتاب حضور دارند.

عادله کشمیری با اشاره به دایر شدن ۲۶۰ غرفه در نمایشگاه، افزود: ۱۰۳ ناشر عمومی، ۴۵ ناشر کودک و نوجوان، ۱۷ ناشر دانشگاهی، ۱۴ ناشر کمک‌آموزشی، ۱۳ ناشر حوزه رسانه‌های دیجیتال، ۷ ناشر زبان، ۷ ناشر علوم پزشکی، ۵ ناشر حقوقی، ۳ ناشر حوزه هنر و ۲ ناشر حوزه کشاورزی در نمایشگاه امسال حضور دارند.

وی گفت: سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان از ساعت ۱۱ تا ۲۰ روزهای ۲۴ تا ۲۸ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گلستان دایر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه ۸۰۰ میلیون تومان بن برای این دوره از نمایشگاه تخصیص داده‌شده است، بیان کرد: برای رفاه شهروندان گلستانی ۷ باجه بانک برای دریافت بن کارت نمایشگاه پیش‌بینی شده تا ازدحام کمتری را نسبت به گذشته شاهد باشیم.

کشمیری تصریح کرد: ۲۰ درصد تخفیف از طریق دریافت بن کارت و ۱۰ درصد تخفیف هم از غرفه‌ها پیش‌بینی شده است. همچنین غرفه‌ها مختارند میزان تخفیف خود را تا سقف ۳۰ درصد نیز افزایش دهند.

وی گفت: به‌منظور رفاه حال بازدیدکنندگان، ۱۰ دستگاه اتوبوس شهری برای انتقال علاقه‌مندان به محل برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به برنامه‌های جانبی نمایشگاه، تصریح کرد: برگزاری نشست‌هایی با عناوین “نقش اخلاق در فعالیت‌های فردی و اجتماعی”، “سبک زندگی با محوریت گام دوم انقلاب”، “راه‌های مقابله با آسیب‌های فضای مجازی”، “وظیفه حکومت‌ها برای رشد اخلاق و معنویت”، “تأثیر شگرف مدیریت خردمندانه بر جامعه”، “ترویج فرهنگ ایثار و شهادت” و “جایگاه تنقیح قوانین و مقررات در تحقق حقوق شهروندی” در این نمایشگاه تدارک دیده‌شده است.

کشمیری خاطرنشان کرد: در دوره قبل، حدود ۵۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند و میزان فروش نیز به حدود ۲ میلیارد تومان رسید.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۹:۳۳ ق.ظ

دیدگاه