جعفری رئیس اداره بهزیستی شهرستان کردکوی به مناست روز جهانی معلولین اهم عملکرد بهزیستی شهرستان را تشریح کرد

جعفری رئیس اداره بهزیستی شهرستان کردکوی به مناسبت هفته معلولین در نشستی با خبر نگار ما ضمن بیان اهم کارهای انجام شده در این ایام  به سوالات ارائه شده پاسخ داد.

جعفری در باره عملکرد بهزیستی شهرستان اظهار کرد: بهزیستی شهرستان در حوزه ی توانبخشی ۱۸۴۶پرونده دارد که از این تعداد ۱۴۴۰نفر مستمری بگیر و تعداد ۴۴۶نفر پشت نوبت مستمری هستند.در حوزه توانبخشی ۴مرکز روزانه توانبخشی جسمی، ذهنی وشنوایی و ۲مجتمع توانبخشی مشغول به فعالیت میباشند.در این حوزه، وسایل توانبخشی شامل ویلچر،تخت،تشک مواج،سمعک و… به مدد جویان عزیز تحویل می گردد.دیگر مددجویان تحت پوشش در حوزه مسکن نیز از بلاعوض برخوردار میگردند.

وی افزود:در سال گذشته ۵مسکن دو معلولیتی به خانواده های مسکن دو معلولی تحویل گردید.و از ابتدای سال تاکنون ۷نفر کمک بلاعوض مسکن ،۸ نفر کمک بلا عوض در زمینه نازک کاری مسکن،و ۹ نفر کمک هزینه نازک کاری برای افراد سیل زده  انجام شد
رئیس اداره بهزیستی شهرستان کردکوی در باره فعالیتهای حوزه اجتماعی گفت:در حوزه اجتماعی تعداد ۲۴۴نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره میباشند.همگی مستمری بگیر هستند.و از سایر خدمات درمانی،مسکن؛اشتغال؛دانشجویی و کمک های نقدی و غیر نقدی برخوردار میباشد.در حوزه پیشگیری ۳ مرکز سرپایی و ۲ مرکز اتاقی میان مدت در حوزه ی درمان اعتیاد در این شهرستان مشغول به فعالیت میباشند.همچنین یک مرکز اقامتی بانوان نیز در مرحله ی تاسیس میباشد. از ابتدای سال تا به حال۹۵ مدد جو در مرکز سرپایی و۳۲۱در مرکز در مراکز اقامتی میان مدت تخت درمان قرار گرفتند.

جعفری در ادامه اظهار کرد: در حوزه ی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد طرحهایی ازجمله ؛طرح مانا؛طرح بلوغ؛طرح پازک؛طرح زندگی خانواده و طرح مهارت های زندگی در سطح شهرستان عملیاتی گردید. تا به حال به ۷۵نفز یارانه درمان به مدد جویان بی بضاعت جهت درمان در مرکز پرداخت گردید.در حوزه اورژانس اجتماعی از ابتدای سال تاکنون با توجه به فعالیت ۲ مرکز کاهش طلاق ؛ ۱۷%درصد کاهش طلاق را داشتیم. پایگاه خدمات اجتماعی در حوزه کودکان خیابانی بازمانده از تحصیل زنان و دختران اسیب دیده و… در حال فعالیت میباشد و به ساماندهی افراد اسیب دیده می پردازد. کلیه افراد تحت پوشش در همه ی حوزه های اداره بهزیستی از تهسیلات اشتغال برخوردار گردیده و تا به حال در حوزه های اجتماعی پیشگیری توانبخشی اورژانس تعداد۳۰ نفر از تسهیلات اشتغال برخوردار گردیدند. مدد جویان سیل زده نیز از خدمات بهزیستی از جمله کمک های بلا عوض و ساخت مسکن برخوردار گردیدند.

وی در باره برنامه های روز جهانی معلولین  در شهرستان گفت :به مناسبت ۱۲ اذر نیز برنامه هایی از جمله مسابقات بین معلولین ؛ مراکز؛ برنامه های هنری و بازدید فرمانداری از مراکز تحت نظارت و منزل مدد جویان وتحویل سبدکالا وکمک های غیرنقدیانجام شده است .

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۲۵ ب.ظ

دیدگاه