- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکترحق شناس استاندار گلستان در مراسم روز معلولین: توسعه پایدار با مشارکت معلولین محقق می شود

گزارش البرز گلستان  دکتر هادی حق شناس، استاندار گلستان   در همایش روز جهانی افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: هرکس که در دنیا زندگی می کند، دارای توانایی هایی است و میزان این توانایی مهم نیست بلکه باید به یکدیگر کمک کنیم تا هرکس بتواند در جایگاه خود به یک توسعه پایدار برسد.

استاندار گلستان با تاکید بر این که توسعه پایدار با مشارکت معلولین محقق می شود، افزود: واژه «ما می توانیم»، منهایِ توانمندی هر یک از ما است.

وی ادامه داد: امروزه معلولین کشور در بسیاری از زمینه ها به ویژه عرصه هنری، کار های ماندگاری خلق کرده اند که شاید هیچکدام از افرادی که معلولیت ندارند، قادر به خلق همچین آثاری نباشند.

حق شناس بیان کرد: ما از همه سازمانها، گروه ها و نهادهای غیر دولتی که به معلولین کمک می کنند، حمایت و در جهت توانمندی مالی این نهاد ها تلاش می کنیم تا خدمات بیشتری در اختیار معلولین قرار بگیرد.

استاندار گلستان با اشاره به نرخ معلولیت در استان، گفت: نرخ معلولیت در استان گلستان، حدود دو برابر میانگین کشوری است که باید با پیدا کردن دلایل آن و به کمک دستگاه های مربوطه، تلاش به حذف آن‌ها کنیم.

وی افزود: مطمئنا معلولین و افراد درگیر با این معلولیت بهتر می دانند که به چه دلایلی این مشکلات به وجود آمده اند. از این جهت تمامی دستگاه های تصمیم گیر، تصمیم ساز و خانواده ها، باید اقداماتی انجام دهند تا از انواع معلولیت و کم توانی کودکان در آینده جلوگیری شود.

استاندار گلستان گفت: تمامی دستگاه های مربوط به موضوع معلولیت و حتی خود من، از  لحاظ قانونی مکلف هستیم که با توانمند سازی معلولین، بخشی از مشکلات آن ها را حل کنیم.

حق شناس خاطرنشان کرد: این توانمند سازی نیازمند به تحقق شعار توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار است که برای اجرای آن باید بودجه به صورت عادلانه تقسیم شود.

0 [1]
0 [1]