دکتر غفاری مدیر کل بهزیستی گلستان:اهتمام در راستای حضور و مشارکت آگاهانه افراد دارای معلولیت و تکریم آنان هدف غایی بهزیستی می باشد

به گزارش البرز گلستان نشست خبری دکتر غفاری مدیر کل بهزیستی گلستان به مناسبت بزرگداشت۱۲آدر روز جهانی معلولین  نشستی با اصحاب رسانه استان اظهار کرد:هر ساله۱۲آدر بنام معلولین نامگذاری شده است  و امسال با شعار ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر عادلانه و پایدار  می باشد ودر حال حاضر ۵۷ هزار و هشتصد نفر معلول تحت پوشش داریم

که در سال ۹۶ تعداد ۴۹ هزار نفر بوده اند و دلیلی این اختلاف آگاه سازی و خدمات رسانی دولت به معلولین می باشد.

وی افزود: الان حدود ۳۷۶۶۲ خانوار مستمری بگیر با فرزندان داریم که جمعا یکصد و ۵هزار نفر می باشند.

غفاری در ادامه گفت :ماهنامه ۶میلیارد تومان  پرداخت می شود که مبلغ ۵ میلیاردو ۴۰چ ملیون تومان آن برای معلولین و مابقی برای زنان سرپرست خانوار تخصیص می یابد.

مدیر کل بهزیستی استان در ادامه تعداد خانوارهای تحت پوشش را ۴۱هزار خانوار اعلام کرد که ۳۷هزار معلولین و مابقی زنان سرپرست خانوار می باشند.

ابراهیم غفاری در مورد پرداخت مبلغ مستمری گفت: پرداخت اضافه بر مستمری افراد یکنفره ۱۰۸ هزار تومان و و ۵نفره ۴۱۶هزار تومان پرداخت می شود.

وی تعداد افراد ضایعه نخاعی را ۶۷۰ نفر اعلام کرد که ۵۰درصد  آن بعلت تصادف می باشد و حق پرستاری هر نفر ۳۴۶هزار تومان بوده  که از امسال به ۵۵۴ هزار تومان  این حق رسیده است.

مدیر کل بهزیستی تعداد ۷۶۰۰ نفر را تا کنون در نوبت دریافت ارائه خدمات اعلام کرده است.

غفاری در باره وضعیت سالمندان در استان گفت: طرح غربالگری و توانمند سازی ۱۰۰نفر سالمند در بندرگز و مینو دشت حدود یکماه نی باشد که شروع شده است و برای شناسایی هر نفر ۱۵هزار نفر پرداخت شده است.

وی از دیگر اقدامات بهزیستی را توانمندسازی ۱۰۰نفر ضایعه نخاعی در مراوه تپه و کلاله و ۵۰ نفر نابینا در آق قلا و گرگان  با سرانه هر نفر ۲میلیون تومان نام برد.

مدیر کل بهزیستی  استان همچنین اظهار کرد :برای اولین بار مرکز توانبخشی اختلالات بلع و تغذیه  بعلت مشکلات فک و دندان دراستان افتتاح می شود.

وی ۴۸ مجتمع را در سطح استان اعلام کرد که به ۲۴هزار و ۵۰۰نفر  افراد دارای معلولیت خدمات رسانی می کند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۲ ق.ظ

دیدگاه