- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

استاندار گلستان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر:انعکاس آثار اعتیاد با زبان هنر در کاهش گرایش به مواد مخدر تاثیرگذار است

به گزارش البرز گلستان استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت هایی که می توانند در کاهش گرایش به مواد مخدر موثر باشد ,اظهار کرد: انعکاس آثار اعتیاد با زبان هنر در کاهش گرایش به مواد مخدر تاثیرگذار است و خانواده ها را نسبت به معضل اعتیاد آگاه تر می سازد.دکتر هادی حق شناس در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ، تصریح کرد: بر اساس آمارها در حال حاضر در کشور ۴۵ درصد زندانیان را معتادان تشکیل می دهند, بیشترین آمار کشته شدگان پس از تصادفات به حوزه مواد مخدر اختصاص دارد, در ۵۰ درصد طلاق ها اعتیاد نقش دارد, ۶۵ درصد همسر آزاری ها متاثر از اعتیاد است و ریشه ۲۰ درصد از قتل های عمد نیز موضوع اعتیاد است و این نشان می دهد باید با زبان هنر جوانان و خانواده ها را نسبت به تاثیرات خانمان سوز اعتیاد آگاه کرد.

وی افزود: خوشبختانه تلاش های نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی در جهت کاهش عرصه بسیار ارزشمند است اما باید با افزایش قبح مواد مخدر زمینه کاهش تقاضا را فراهم آوریم.

استاندار گلستان یادآور شد: باید در گفتمان های عمومی نسبت به تقبیح اعتیاد بکوشیم تا مانع گرایش به مواد مخدر در جامعه شویم.

دکتر حق شناس خاطر نشان کرد: اجرای اقدامات فرهنگی در نهادهایی همچون دانشگاه پیرامون آگاه سازی نسبت به مسئله اعتیاد بسیار تاثیر گذار است.

همچنین در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیروی انتظامی گزارشی از تهیه اطلس جغرافیای جرم استان ارائه کرد و اداره کل آموزش و پرورش نیز به بیان طرح یاری گران زندگی پرداخت .

همچنین فرمانداران گزارشی از اجرای طرح خانه های ورزش در سطح شهرستان ها ارائه کردند.

0 [1]
0 [1]