در اولین جلسه کمسیون نظارت / تاکید رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان بر الکترونیکی برگزار شدن انتخابات اتحادیه ها و ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ،این جلسه با حضور مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان ، بسنجیده مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری و سایر اعضای کمیسیون در محل سالن جلسات ساختمان شهید دوانلوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان برگزار گردید .

مهندس قوانلو در این جلسه گفت : ان شاءا… تا تیرماه توافق هسته ای حاصل شود و امیدواریم با رفع تحریم های ظالمانه بازار هم از رکود خارج شود و تولید رونق یابد . آرامش و نظم حاکم بر بازار سال قبل حاصل زحمات و تلاش بازرسان سازمان و اصناف این سربازان گمنام بود. بازار استان در مقایسه با سایر استانها از وضعیت مطلوبی برخوردار است که این حاصل زحمات اعضای کمیسیون تنظیم بازار استان است.

وی افزود : در سال قبل ۱۲ جلسه کمیسیون نظارت برگزار شد که در آن امور مربوط به بازار و نرخگذاری و سایر موارد مطرح و به تصویب رسید .

قوانلو اظهار داشت : کلیه واحدهای صنفی استان مکلفند به پایانه های فروش مجهز باشند و دولت بر اجرایی شدن این طرح اصرار و پافشاری زیادی دارد . وی همچنین بر ایجاد فروشگاههای بزرگ در سطح استان اشاره کرد و افزود : در دنیا ۸۵ درصد مردم از فروشگاههای بزرگ خرید می کنند ، زیرا فروشگاههای بزرگ برای جذب مشتریان بیشتر حاشیه سود کمتری برای خود قائل می شوند که این به نفع مردم نیز می باشد . در تمام دنیا به ازای هر ۲۰۰۰ نفر یک واحد صنفی است در حالیکه در کشور به ازای هر ۲۵ نفر یک واحد صنفی وجود دارد .

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان افزود تعدد واحدهای صنفی باعث می شود تعداد مشتریان هر واحد بشدت کاهش یابد و در نتیجه واحد صنفی برای بقا حاشیه سود خود را بالا ببرد ، که این نیز به هیچ عنوان به نفع مردم نیست .

وی در پایان بر الکترونیکی برگزار شدن انتخابات اتحادیه ها و ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب تاکید کرد .

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۲ ق.ظ

دیدگاه