رئیس کل دادگستری گلستان: سمن ها و رسانه ها از ظرفیت قانون برای مطالبه نجات خلیج گرگان استفاده کنند

 

مطالبه ی ملی ، تنها راه نجات خلیج گرگان / سمن ها و رسانه ها از ظرفیت قانون برای مطالبه نجات خلیج گرگان استفاده کنند .

رئیس کل دادگستری گلستان در نخستین همایش ملی فرصت ها و چالش های پیش روی دریای خزر گفت : وجود دریای خزر در سه استان شمالی طرفیت بالایی است که ما نتوانسته ایم به نحو قانونی و  اصولی از آن استفاده کنند .

هادی هاشمیان با بیان این که توسعه ای که مد نظر مردم است متضاد با منافع دریا و محیط زیست است افزود: باید در قوانین برای رفع این تضاد منافع، راهکار قانونی اندیشیده و توسعه و محیط زیست در کنار هم دیده شود.

هاشمیان ادامه داد:  رفع مشکل بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی ساحل نشینان از دیگر اقداماتی است که برای حفظ محیط زیست دریای خزر و آبزیان این دریا باید برای آن چاره اندیشی شود .

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود با اشاره به  بحران پیش روی خلیج گرگان گفت: رفع مشکل این خلیج و احیای آن فرا استانی است و باید همان گونه که برای احیای دریاچه ارومیه به حق خوب عمل شد برای احیای خلیج گرگان هم  مطالبه ملی شکل بگیرد و سه قوه پای کار بیایند.

هادی هاشمیان افزود: تشکل های مردم نهاد و رسانه ها باید با حساس کردن افکار عمومی ، احیای خلیج گرگان را به مطالبه ملی تبدیل کنند .

هاشمیان گفت: سازمان های مردم نهاد با استفاده از ظرفیتی که قانون به آنان داده است می توانند برای احیای خلیج گرگان و مسائل زیست محیطی، مطالبه گری و شکایت کنند .

وی افزود: اگر مطالبه ملی برای نجات خلیج گرگان شکل نگیرد در آینده بحران ناشی از خشک شدن این خلیج، علاوه بر مشکلات زیست محیطی، چالش های اجتماعی استان گلستان و دیگر استان های کشور را درگیر خواهد کرد.

لزوم اصلاح قوانین و توسعه گردشگری از دیگر مواردی بود که رئیس کل دادگستری در سخنان امروز خود به آن اشاره کرد .

پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

دیدگاه