- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکترکمانگری مدیرکل بیمه سلامت گلستان در همایش بیمه سلامت : اجرای چهار طرح تبادل الکترونیک اسناد بستری، نسخه نویسی الکترونیک، استحقاق سنجی و نظام ارجاع الکترونیک در استان

دکتر مهرداد کمانگری پیش از ظهر شنبه در همایش بیمه سلامت گلستان اظهارکرد: شرکای کاری بیمه سلامت که شامل پزشکان و موسسات و داروخانه ها همستند باید مورد توجه قرار بگیرند تا کیفیت خدمات به مردم به شکل مطلوب ادامه داشته باشد.

وی افزود: علیرغم توزیع ناهمگون ارائه خدمات در بخش خصوصی سعی شده با بهره گیری از حداکثر ظرفیت ها شرایط مطلوبی را در سطح استان فراهم کنیم.

کمانگری ادامه داد: توجه و تأکید بر ارائه اطلاعات از طریق ثبت داده ها سبب شده تا برخی از خطاهای داد ها حذف شود.

وی بیان کرد: چهار طرح تبادل الکترونیک اسناد بستری، نسخه نویسی الکترونیک، استحقاق سنجی و نظام ارجاع الکترونیک در گلستان اجرا شده و جایگاه استان در کشور در این زمینه ها بالاست.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان اظهارکرد: در زمینه تبادل الکترونیک اسناد در ۶ استان پایلوت کشور، اولین استان هستیم و این طرح در ۱۴ بیمارستان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: نسخه نویسی الکترونیک هم در همه شهرها جز گرگان آغاز شده و تاکنون ۹ هزار و ۹۵۰ سند تبادل شده است.

کمانگری تصریح کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده سلامت در استان قرار دارند که ۶۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

وی با بیان این که ۸۰۴ هزار نفر بیمه شده روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند، اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد بیمه شدگان به صورت رایگان تحت پوشش قرار دارند.

کمانگری توضیح داد که قبلاً تمرکز برنامه های به سمت درمان بود اما اکنون به سمت سلامت و پیشگیری حرکت کرده است.

وی از اجباری شدن بیمه سلامت از نیمه دوم آبان خبرداد و گفت: افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه ای با مراجعه به دفاتر و نمایندگی بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان می توانند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

کمانگری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد که هزار و ۷۰۰ بیمار خاص اعم از دیالیزی، ام اس، هموفیلی تحت پوشش بیمه سلامت در استان هستند.

وی همچنین در خصوص پرداختی ها به موسسات و بیمارستان ها گفت: پرداخت ها منظم شده و طلب پزشکان طرف قرارداد را تیرماه ۹۸، طلب داروخانه ها را مرداد ۹۸، بدهی پاراکلینیگ ها را مرداد ۹۸، بدهی بیمارستان های دولتی را علی الحساب مرداد ۹۸ و قطعی خرداد ۹۸ پرداخت کردیم.

0 [1]
0 [1]