- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

تجری مدیر کل پدافند غیر عامل استان گلستان:در ساخت ساز بناهای دولتی حتما باید از پدافند غیر عامل استعلام وبایدالزامات پدافندی را رعایت شود

تجری افزود:درسال ۸۲ به فرمان مقام معظم رهبری پدافند غیر عامل از ۸ الی ۱۴ آبان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شد.

وی افزود: پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود.

تجری در باره نقش رسانه ها  گفت:در فرهنگ سازی پدافند غیر عامل رسانه ها کمک کنند تا در افکار عمومی ترویج شود  زیر سازی مصون سازی انجام گردد.

مدیر کل پدافند غیر عامل در باره برنامه های هفته پدافند غیر عامل گفت :نگاه این است تهدیدهای دشمن رسد شود تا تاب آوری مردم در مقابل دشمن بیشتر شود.

وی در ادامه گفت:مهمترین کارهای هفته پدافند نواختن زنگ پدافند غیر عامل در استان و شهرستانها و پیاده روی همگانی در گلزار شهدا و دیار با نماینده ولی فقیه و روزجمعه مدیر کل پدافند در نماز جمعه استان و و نشست در دانشگاه فرهنگیان  و افتتاح پروژه آب روستایی دیدار با خانواده شهدا و برگزاری صبحگاه مشترک و برگزاری نمایشگاه در پارک شهر و در گنبد کاووس نیز سخنرانی و شورای پدافند در فرمانداری و بازدید از بیمارستانهای گنبد انجام می شود.

تجری سپس گفت :در شش ماه اول سال دو جلسه پدافند غیر عامل با ۲۰ مصوبه داشتیم ودر فرمانداریها نشستهای برگزار شد و ۸۰۳۲ ساعت آموزش در شهرداریها و دهیاریها  و برپایی همایش و ۱۳ رزم ایش داشتیم

مدیر کل پدافند غیر عامل گلستان در ادامه گفت:۴۰ مورد بازدید از دستگاهها در مورد حمله سیبری و تخلیه اطلاعاتی داشتیم تا از نظر نرم افزاری و اطلاعاتی دچار مشکل نشوند.

وی گفت :در مورد بیو تروریسم دو جلسه برگزار کردیم در ساخت ساز بناهای دولتی حتما باید از پدافند غیر عامل استعلام بگیرند و الزامات پدافندی را رعایت کنند

تجری افزود:در بحث حمله سیبری سند الزامات سیبری انجام  و تیمی از کارشناسان در حوزه های مختلف تشکیل شده و این سند برای کل دستگاهها ارسال شده و تیم۷نفره در این زمینه تشکیل شده است.

مدیر کل پدافند غیر عامل گلستان همچنین از جلوگیری از ۵۰ حمله سایبری که می خواستند به اطلاعات و اخبار دسترسی پیدا کنند خبر داد.

 

 

0 [1]
0 [1]