مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان به مناسبت هفته وقف از راه اندازی سامانه «ساپا» و انجام امور خدمات به دفاتر «آی سی تی »روستایی خبر داد

«حجت‌الاسلام روح الله سلیمانی فرد» امروز(جمعه ۳ آبان) در جمع مردم نمازگزار گرگان اظهار کرد: همه دوست داریم کارنامه اعمال ما پر از حسنات باشد و نام ما به نیکی در ادوار تاریخ باقی بماند و یکی از این راهها تاسی به باقیات و صالحات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: یکی از مصادیق صدقه جاریه سنت حسنه وقف است و می توانیم از این طریق نام نیکی از خود به یادگار بگذاریم.

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه مردم گلستان جزو پیشگامان وقف بودند، افزود: بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ موقوفه و نزدیک به ۶۷ هزار رقبه در سامانه اوقاف و امور خیریه در استان به ثبت رسیده و جزو استان های برتر در این زمینه قرار گرفتیم.

وی بیان کرد: بیش از ۸۵۰ نوع نیات از واقفان در سامانه به ثبت رسیده و بیشتر موقوفات استان به تعزیه داری ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)، حوزه علمیه، سلامت و آموزش  و … اختصاص یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: در دوران پهلوی موقوفات پایمال شدند ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی این موقوفات با فتوای امام (رحمه الله علیه) برگشت.

حجت الاسلام سلیمانی فرد به اقدامات اوقاف و امور خیریه استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۹۰ هزار پرس غذای گرم در ابتدای سال بین سیل زدگان توزیع شد، توزیع ۵۰۰ بسته آموزشی و نوشت افزار ایرانی، بهره مندی ۵۰۰ هیئت مذهبی از موقوفات در قالب طرح شمیم رضوی، بیمه تکمیلی یک هزار و ۱۰۰ نفر از خادمان و هیئت امنای مساجد و حسینیه ها  و آزادسازی ۱۱ زندانی غیر عمد در ماه اخیر از دیگر اقدامات ما در استان بود.

وی ابراز داشت: ۵۰۰ مبلغ برای نشر معارف اسلامی به پشتیبانی وقف در استان فعالیت دارند و بیش از ۱۶ مدرسه علمیه استان از مواهب وقف بهرمند می شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان به راه اندازی سامانه «ساپا» و انجام امور خدمات به دفاتر «آی سی تی »روستایی اشاره کرد و گفت: ۶۶ پروژه در مساحت ۲۶ هزار متر مربع با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان در امامزادگان اجرایی شده که ۲۸ مورد آن در دهه وقف افتتاح می شود.حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: ۲۱ پروژه با همت راه و شهرسازی، شهرداری و اوقاف در بافت تاریخی اجرا شده و اعتبار آن بیش از ۸ میلیارد تومان است.وی گفت: در حوزه دانش بنیان نیز گام هایی برداشته شده و سازمان اوقاف به ویژه از استان گلستان جوانان را برای تقویت سبد خانوار و اشتغال مورد حمایت قرار دادند.مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: از ابتدای سال جدید ۳۶ وقف جدید را داشتیم، در سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی به تکایا و مساجد و … کمک شد که امسال به ۳ میلیارد تومان افزایش یافته است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۵:۰۱ ق.ظ

دیدگاه