گزارش اتحادیه جهانی پس از قهرمانی تیم ایران در جام جهانی: ایران کشوری است که وفادارترین طرفداران کشتی را در جهان دارد

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، تیم ملی کشتی آزاد ایران موفق شد با پیروزی پنج بر سه مقابل آمریکا تیم کشتی این کشور را در خاک خودش شکست دهد و برای چهارمین بار متوالی بر سکوی قهرمانی جام جهانی کشتی آزاد بایستد.

سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی در مورد قهرمانی ایران نوشت: هر جا ایران کشتی می‌گیرد صدای بوق و شیپور و فریادهای طرفداران بر پا است. حالا می‌خواهد آن مسابقات، رقابت‌های قهرمانی جهان در ترکیه باشد یا جام جهانی در لس آنجلس. ایران کشوری است که وفادارترین طرفداران کشتی را در جهان دارد. در فینال جام جهانی صدها طرفدار کشتی ایران پرچم هایشان را برافراشتند و در شیپورهایشان دمیدند و با شعارهایشان کمک کردند تا تیم کشورشان موفق شود آمریکا را پنج بر سه شکست داده و قهرمان جام جهانی شود.

بهنام احسان پور، ملی‌پوش ۶۱ کیلوگرم ایران در این باره گفت: ” انگار که در تهران کشتی می گرفتم. ما در لس آنجلس ایرانیان بیشتری را نسبت به شهرهای دیگر می‌بینیم. این جمعیت ۱۰۰ درصد به من کمک کرد که پیروز شوم. کشتی خوبی داشتم. اسکات یک کشتی‌گیر مدال دار المپیکی است و من واقعا به سختی تلاش کردم تا پیروز شوم. بزرگ‌ترین دلیل موفقیت من نیز راهنمایی‌هایی بود که مربی‌ام داشت. او نکات مهمی را به من گفته تا کشتی‌ام را تغییر دهم. مربیگری بسیار مهم است و این تغییر را در من حاصل کرده است.”

در ادامه این گزارش به برتری چشمگیر ایران به آذربایجان اشاره شده و آمده است یکی از پیروزی‌های کلیدی ایران در کشتی با آذربایجان توسط سید احمد محمدی به دست آمد؛ جایی که او توانست با نتیجه‌ عجیب ۱۴ بر ۱۰ طغرل عسگراف ، قهرمان المپیک لندن را شکست دهد.

سید احمد محمدی درباره این پیروزی گفت: ” من پیروز شدم، چرا که تمرینات سختی در ایران داشتم. ما برای چنین روزی آماده شده بودیم. من در مورد عملکرد خودم صحبت نمی‌کنم، بلکه تلاشم به خاطر تیم بود و حالا خوشحالم که نقش خودم را در تیم ملی انجام دادم.”

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۵:۵۶ ق.ظ

دیدگاه