- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

انتقاد معاون استاندار از بانک‌ها: تنها نیم درصد منابع بانکی گلستان به تجارت خارجی اختصاص می‌یابد

معاون برنامه ریزی استانداری گلستان با انتقاد از عملکرد بانک ها در توسعه تجارت استان، گفت: تنها نیم درصد منابع بانک ها به حوزه تجارت خارجی اختصاص یافته است.1406959345_1406952397_img_6892 [1]

علی مرگدری در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان که با حضور معاون فنی و اعتباری سازمان توسعه و تجارت برگزار شد، با بیان این که رویکرد استان در بحث صادرات رویکردی بسیار جدی و اساسی است، گفت: در سال ۹۲ کمتر از نیم درصد منابع بانکها در حوزه توسعه تجارت قرار گرفته که این امر زیبنده تجار و بازرگانان استان نیست.

معاون برنامه ریزی استانداری گلستان بیان کرد: طی جلساتی که با بانک‌های استان داریم از آن‌ها می‌خواهم که نگاه خود را تغییر داده و به کمک صادرات و توسعه استان بیایند و دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید تولیداتشان را حتما در نقطه صادرات ببینند.

وی با اشاره به تفاهمنامه‌هایی که استان در این مدت با کشورهای مختلف داشته است، افزود: باید پذیرفت که شرایط سیاسی کشور، شرایط اقتصادی ناپایدار است، از سویی عدم اشرافیت برخی تجار و بازرگانان به قوانین و مقررات و شرایط بازار باعث شد تا این تفاهم نامه اجرایی نشود، یا بطور کامل اجرا نشود.

۴ کشور مقصد بازارهای صادراتی گلستان

مرگدری هدف گذاری بازارهای صادراتی را فعلا در چهار کشور ترکمنستان ،قزاقستان ،افغانستان و عراق عنوان کرد و افزود: نیم نگاهی هم به بازارهای چچن داریم که امیدواریم این امر توسط اتاق بازرگانی گرگان انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اتمام پروژه خط‌ آهن اینچه برون در مرز ایران تاکید کرد: لازمه تجارت موفق تسریع در رفت و آمد و همکاری در بخش ترانزیت است و استفاده از خط آهن، راهکاری در تسریع تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور محسوب می‌شود.

+1 [2]
-1 [2]