دکتر کمانگری سرپرست اداره کل بیمه سلامت گلستان برنامه های هفته بیمه سلامت( ۳ الی ۹ آبانماه) را تشریح کرد

مهرداد کمانگری در هفتمین جلسه شورای اطلاع رسانی با موضوع تبیین برنامه های هفته سلامت و بیمه سلامت اجباری در جمع خبرنگاران گفت : از سوم تا نهم آبان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده و در این هفته برنامه های مختلفی در استان برگزار می شود .

به گزارش البرز گلستان سرپرست اداره کل بیمه سلامت گلستان بااشاره به روز شمار هفته بیمه سلامت ، افزود: بیمه سلامت ، توانمند سازی و ترویج فرهنگ عمومی -بیمه سلامت ، سازمان الکترونیک و هوشمند سازی – بیمه سلامت ، سطح بندی و نظام ارجاع – بیمه سلامت ، پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان – بیمه سلامت ، حقوق شهروندی و مشتری مداری – بیمه سلامت ، تجمیع منابع و خرید راهبردی – بیمه سلامت ، مشارکت های اجتماعی و شرکای کاری به ترتیب از روز شمار بیمه سلامت است .

وی تصریح کرد : شرکت در نماز جمعه و سخنرانی بین الصلاتین ، ارائه مشاوره پزشکی و چک کردن فشار خون افراد ، به صدا درآمدن زنگ سلامت در یکی از مدارس گرگان ، حضور در برنامه های صدا وسیما ، برگزاری مراسم بزرگداشت هفته بیمه سلامت و تجدید میثاق با شهدا از جمله برنامه های این هفته به شمار می روند .

سرپرست اداره کل بیمه سلامت گلستان با اشاره به اجباری شدن بیمه سلامت ، اظهار داشت : براساس آمار حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور فاقد بیمه درمانی هستند و این رقم در استان گلستان بین پنج تا ۶ درصد است .

وی با بیان اینکه طبق بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف است این افراد را از طریق آزمون وسع تحت پوشش بیمه همگانی قرار دهد ، گفت : این قانون از هفته بیمه سلامت در کشور اجرا می شود و افراد فاقد پوشش هر نوع بیمه ای ، از خدمات این بیمه بهره مند می شوند .

کمانگری ادامه داد : در این قانون بر اساس دهک بندی صورت گرفته دهک اول تا سوم هیچ گونه وجهی پرداخت نمی کنند و دهک چهار ۵۰ درصد حق بیمه و از دهک پنجم تا دهم ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد .

وی افزود : افراد فاقد بیمه باید از آبان برای بیمه شدن خود به سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان استان مراجعه کنند .

سرپرست اداره کل بیمه سلامت گلستان ،حق بیمه کامل افراد را ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان بیان کردو گفت : افراد تحت پوشش کمیته امداد ، بهزیستی و یارانه بگیرها از پرداخت این وجه مستثنی هستند.

وی یادآور شد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در استان گلستان هستند که از این تعداد ۸۰۰ هزار نفر بیمه روستایی ، ۱۰۴ هزار نفر بیمه همگانی ، ۱۲۰ هزار نفر بیمه کارمندی و ۴۰ هزار نفر سایر اقشار محسوب می شوند .

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۵:۱۶ ق.ظ

دیدگاه