مراسم متمرکز و شهرستانی به مناسبت هفته پیوند انجمن اولیاءومربیان درشهرستان کردکوی برگزارشد

بمناسبت هفته پیوند ۲۴لغایت ۳۰مهر:
مراسم متمرکز و شهرستانی هفته پیوند انجمن اولیاءومربیان شهرستان کردکوی برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کردکوی : دوشنبه ۲۲مهر ۹۸ با حضور حجه الاسلام والمسلمین شیخی امام جمعه،مهدی بیدلی معاون فرماندار،اعضاء انجمن اولیاء و مربیان مدرسه شاهد مراسم متمرکز و شهرستانی هفته پیوند در کانون کوثر برگزارشد.
حجه الاسلام والمسلمین شیخی امام جمعه شهرستان کردکوی گفت: در تعلیم و تربیت شخصیت هر انسان درجامعه قبل از خانواده درفضاهای آموزشی شکل می گیردومدارس تاثیرات زیادی بر روند تربیتی فرزندان ایفاء می نمایند.
وی در ادامه گفت:ظرفیت انجمن اولیاء در مدارس فرصت بزرگی است که نظام برای مشارکت بیشتر در امر فرزندان به اولیاء داده است تا زوایای بیشتری از تربیت فرزندان را در روند تکاملی آنان مورد توجه قراردهند.
توصیه بنده این است تا در امر انتخابات انجمن اولیاء و مربیان قبل از مباحث فامیلی و دوستی ها توانمندی های افراد ، خلاقیت ها ی اولیای توانمند و اثر گذار مورد توجه قرارگیرد تا بتواند بر اساس آن توانمندیها به دانش آموزان وفرزندان ما کمک کنندتا بهتر زندگی کنند.
وی اضافه نمود: انتخابات انجمن اولیاء و مربیان فرصتی است برای مشارکت جویی فعال در مهمترین فعالیت اجتماعی خانواده ها وخانواده ها با امنتخاب اصله و افراد توانمند باید وقت بگذارند تا جامعه بهتری داشته باشیم.
قربان رایجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کردکوی با اشاره به شعار امسال هفته پیوند”مشارکت اولیاء درامر مدرسه حق اولیاء است گفت: مدرسه چهار رکن دارد اول مدیر رکن دوم اولیاء ،همکاران و دانش آموزان وانتظار ما از اولیاء مشارکت موثر در تصمیم سازی مدرسه است و حضوراثرگذار درامر مدرسه حق آنهاست .
وی درادامه گفت:مابه دنبال مدرسه بدون دیوار هستیم به این معنی که مدرسه ،جامعه وخانواده یک سیستم باز است و سیستمی بسته نیست .زیراهم اثر می پذیرد و هم اثر می بخشد.وما انتظار داریم ارتباط دوطرفه اولیا و مربیان برقرارباشد.
وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: مدرسه بعنوان مجری اصول تعلیم و تربیت همه ابعاد رشد فردی و اجتماعی ،دینی ، علمی وپژوهشی را مورد توجه قرارمی دهدودراین بین تعارض ارزشها وجود دارد.
وی ادامه داد:این تعارض شامل ارزشهایی است که در بین سیستم اداری ، علمی وپژوهشی قابل قبول است ولی بواسطه اثر گذاری شبکه ها ی اجتماعی ، انترنتی ، ماهواره ها برروند اخلاقی جامعه بین ارزشهای خانواده ها و آنچه در فضا های عمومی انجام می شود تعارض است و این تعارض بر تعلیم و تربیت دانش آموزان اثر می گذارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۵:۳۸ ق.ظ

دیدگاه